زیبایی

آیا باید در خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟

آیا باید در خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنیم

بله ، شما حتی در خانه هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید – علت این موضوع را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

آیا باید در خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟ استفاده از ضد استفاده از ضد آفتاب در خانه ، آفتاب در خانه ، استفاده از ضد آفتاب در منزل ، آیا در منزل باید ضد آفتاب زد؟

آیا باید در خانه هم از ضد آفتاب استفاده کنیم ؟ استفاده از ضد استفاده از ضد آفتاب در خانه ، آفتاب در خانه ، استفاده از ضد آفتاب در منزل ، آیا در منزل باید ضد آفتاب زد؟

در دوره پندمیک بیماری کورونا ، اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از خانه کار کنید ، احتمالاً تاکنون برای انجام مراحل و روتین های مراقبت از پوست خود در صبح ها به یک ثبات رسیده اید. مثلا شما هر روز صبح صورت خود را شستشو داده ، پوست خود را آبرسانی می کنید و محصولات آرایش بدون نقص خود را (اگر اصلاً محصولات آرایشی استفاده می کنید) قبل از اینکه در گفتگوی ویدیویی صبحگاهی با همکاران خود شرکت کنید ، بر روی پوست خود اعمال می کنید.

اما ممکن است بخش اصلی و اساسی از کارهای روزمره خود برای داشتن پوستی زیبا و سالم را فراموش کنید: بخش استفاده از ضد آفتاب.

به نظر می رسد اگر می خواهید پوست خود را در برابر اشعه های UVA و UVB شدید خورشید محافظت کنید ، طبق گفته کارشناسان پزشکی ، حتی اگر کاملاً در داخل خانه و یا محیط سر پوشیده می مانید ، باید هر روز صبح از ضد آفتاب استفاده کنید.

دکتر هادلی کینگ ، متخصص پوست و مو ، مستقر در نیویورک می گوید: “پرتوهای UVA از طریق شیشه نفوذ می کنند ، بنابراین اگر اتاق شما پنجره دارد ، استفاده از کرم ضد آفتاب حتی در داخل اتاق نیز مهم است.” وی ادامه داد: پرتوهای UVA عموماً با پیری سلول های پوستی در ارتباط است ( یعنی منجر به پیری زودرس پوست و تشکیل چین و چروک ها می شوند ) و همچنین لکه های آفتاب و سایر علائم دیگر را نیز بر روی پوست شکل می دهند. از طرف دیگر پرتوهای UVB عامل اصلی آفتاب سوختگی است و مستقیماً به DNA در سلول های پوست آسیب می رساند. و علت اصلی اکثر سرطان های پوست می باشد. شیشه ای که به طور معمول در پنجره های ماشین ، خانه و دفتر مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای طراحی شده که برای جلوگیری از اکثر اشعه های UVB کاربرد دارد ، اما این شیشه ها از همه اشعه های UVA محافظت نمی کنند. بنابراین حتی اگر در خانه هستید ، اگر در نزدیک پنجره هستید ، شما باز هم در معرض قرار گرفتن در معرض اشعه UVA و آسیب احتمالی خورشید هستید. “

استفاده از ضد آفتاب در خانه

دکتر هارولد لنسر ، متخصص پوست و مو در لس آنجلس آمریکا و بنیانگذار Lancer Skincare ، معتقد است. “به عنوان یک قاعده کلی ، ما به بیماران می گوییم ،” اگر بتوانید بدون استفاده از چراغ قوه در جایی قدم بزنید، نور کافی در آن نقطه وجود دارد و باید از ضد آفتاب استفاده کنید”. نور موجود در محیط های سر پوشیده مثل خانه و یا دفتر کار به صورت طیف گسترده  است و می تواند بر عملکرد سلول ها در پوست تأثیر بگذارد.”

اگر در فضایی قرار دارید که دارای پنجره و نور مستقیم خورشید نیست ، پوست شما همچنان می تواند از استفاده از ضد آفتاب بهره گیرد و از مزایای آن بهره مند شود. از ما بشنوید: تلفن ها ، لپ تاپ ها ، تلویزیون ها و حتی لامپ های ال ای دی می توانند از نور آبی ، نور مرئی با انرژی بالا ساطع شوند ، که می تواند بر سلامت پوست ما نیز تأثیر بگذارد.

ضد آفتاب می تواند پوست شما در برابر این نوع اشعه های مضر که روزانه در اطراف ما هستند ، محاظفت کند.

کینگ توضیح می دهد: “نور مرئی ، 50٪ طیف نور خورشید را تشکیل می دهد و تنها بخشی از نور است که با چشم انسان قابل شناسایی است.”باند آبی / بنفش این طیف مرئی از انرژی بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان نور مرئی با انرژی بالا یا HEV شناخته می شود.”

استفاده از ضد آفتاب در خانه و در فضای در بسته

کینگ می گوید ، نور HEV می تواند به سطوح پایین تر پوست ما نفوذ کند و باعث پیری زودرس پوست شود ، همچنین می تواند منجر به افزایش فشار خون و لکه های سنی و ملاسما شود. هم نور HEV و هم اشعه ماوراء بنفش خورشید باعث ایجاد رادیکالهای آزاد یا گونه های اکسیژن واکنش پذیر می شوند و باعث می شوند سلولهای پوست آنزیمی تولید کنند که کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه می کند. خبر خوب: نور HEV برخلاف پرتوهای UV با سرطان پوست همراه نیست.

 

کرم ضد آفتاب یا سرم ضد آفتاب یا فاندیشن ( فوندیشن ) یا کانسیلر بایومیمک فور اور بلوم که دارای طیف گسترده است ” Broad Spectrum ” از بهترین و آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای ارائه نتایج مطلوب مورد نیاز پوست شما با بالاترین کیفیت مواد تشکیل دهنده و با بالاترین استانداردها فرموله شده است ، این کرم در واقع 4 محصول در 1 محصول است ، این کرم حاوی آمینو پپتاید بوده که پروتئین اولیه تولید کلاژن در پوست می باشد ، همچنین این کرم قدرت مرطوب کنندگی خوبی دارد ، نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست این محصول به سنگینی کرم پودر نیست اما قدرت پوشانندگی و یکنواخت کنندگی رنگ پوست خوبی دارد و در سه طیف رنگی روشن ، میانه و تیره ارائه شده ، ضمن این که این محصول دارای SPF50 می باشد و یک ضد آفتاب بسیار قوی و با کیفیت است ، به جرات می توان گفت این محصول از پیشرفته ترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و دنیا می باشد که در زمینه مراقبت از پوست به همه نیاز های پوستی شما پاسخ می دهد ، برای مشاهده جزئیات بیشتر این محصول بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

استفاده از ضد آفتاب در منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *