زیبایی پوست

اثرات جانبی احتمالی بوتاکس

اثرات جانبی احتمالی بوتاکس

1 – اگر بوتاکس سمی است ، چرا سیستم بهداشتی آمریکا آن را تایید کرده است ؟ سمی بودن هر ماده ای یک چیز نسبی است و دوز مصرف یک ماده است که میزان سمی بودن آن را تعیین می کند. در مورد بوتاکس، میزان به کار رفته برای زیبایی مضر نیست و امن می باشد.

2- آیا اثر جانبی بوتاکس برای یک فرد قابل پیش بینی است ؟ خیر، به جز در موارد خاص ، که شخص سابقه مصرف داروی آلرژی یا قرص خواب و یا دارو های کلیه و قلبی دارد،  غیر قابل پیش بینی است. عوارض اشاره شده در مورد بوتاکس مثل ضعف ماهیچه ها ، سختی تنفس یا غذا خوردن، یا افتادگی پلک به ندرت در همه افراد مشاهده می گردند.

3- آیا ممکن است بوتاکس باعث مرگ کسی شود ؟ بوتاکس پر مصرف ترین شیوه غیر جراحی زیبایی می باشد و در طی 12 سال گذشته فقط 38 مورد مرگ و میر پس از استفاده از بوتاکس گزارش شده است ولی به دلیل جوان بودن این شیوه ، هیچ اطلاعات جامعی از رضایت و یا نارضایتی تعداد افرادی که به مدت طولانی استفاده کرده اند وجود ندارد.

4- چگونه می توان ریسک را به حد اقل رساند؟ اطلاعات ایمنی و مشاوره پزشکی را از منابع متفاوت به دست آورید و از پزشکان متخصص و جراحی پوست کمک بگیرید و تاریخچه سلامت فردی خود را صادقانه در اختیار پزشک مشاور قرار دهید.

5- آیا بوتاکس بر سیستم عصبی دیگر ماهیچه ها هم تاثیر دارد؟ خیر به صورت منطقه ای یا ( Local ) عمل می کند ولی در سال 2015 دانشمندان آمریکایی و استرالیایی دریافته اند که این پروتئین می تواند وارد سیستم عصبی مرکزی گردد ولی شیوه انتقال آن را به درستی دریافت نکرده اند.

6- چه جایگزینی برای بوتاکس وجود دارد ؟ واقعیت این است که بوتاکس و مراقبت از پوست دو ریشه متفاوت دارند ، بوتاکس ریشه در مد ( Fashion ) دارد که با گذر زمان تغییر می کند و استفاده از آن یک نیاز نیست. ولی مراقبت از پوست یک شیوه زندگی ( Style ) است که بی ارتباط به زمان و مکان می باشد و یک نیاز است. تجربه و علم ثابت کرده اند که هیچ متدی نمی تواند جایگزین دائمی برای مراقبت از پوست گردد.

7- آیا حجم دهنده ها هم شبیه بوتاکس هستند ؟ خیر ، گرچه نحوه به کار بردن آنها شبیه است ولی مکانیزم عمل آنها کاملا متفاوت می باشد که در پستی جداگانه به جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

برای مشاهده بهترین کرم ضد چروک و جوان کننده و بهترین جایگزین برای بوتاکس اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *