زندگی سالم, زیبایی, زیبایی پوست, سلامت عمومی, صورت, لک های پوستی

درمان لک های ملاسما و پیشگیری از تشکیل این لک ها

پیشگیری و درمان لک های ملاسما

وجود نقاط و یا لکه های روی صورت به احتمال زیاد در اثر یک بیماری پوستی به نام ملاسما ایجاد می شوند. جلوگیری از تشکیل لک های ملاسما ، پیشگیری ، درمان لک های ملاسما و همه چیز در مورد لک های پوستی و لک های ملاسما ملاسما یک تغییر رنگ پوست به رنگ های قهوه‌ای ، برنز یا براق آبی است که به دلیل تولید بیش از حد رنگدانه روی پوست تشکیل می شود.

به گفته پزشک متخصص پوست ، رومئو مورالس دارای مجوز و بورد تخصصی درماتولوژی و متخصص پوست و مو و عضو انجمن ایمنی و سرطان شناسی  : ملاسما به طور معمول با قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی در زنان ناشی از پروژسترون و استروژن تشکیل می شود و حدود 9 از هر 10 نفر مبتلا به ملاسما ، زنانی در سنین 20 تا 50 سال هستند.

به ملاسما اغلب “ماسک بارداری” می گویند ، زیرا تکه های تیره آن – که معمولاً بر روی بینی ، گونه ها و فک ها شکل می گیرند –  در دوران بارداری در این قسمت ها بیشتر نمایان و پدیدارند ، اما این بدان معنا نیست که زنان به همان اندازه که از به دنیا آوردن فرزندشان خوشحال هستند ، از وجود این نوع لک های شرم آور بر روی پوستشان ناراحتی کرده و یا گریه کنند.

طبق آمار موسسه ملی بهداشت ، حدود 6 میلیون زن در ایالات متحده تخمین زده شده که با ملاسما در گیرند

طبق آمار موسسه ملی بهداشت ، حدود 6 میلیون زن در ایالات متحده تخمین زده شده که با ملاسما در گیرند که هیچ درمانی دائمی ندارد ، اما می تواند تا حد زیاد و موثری درمان شود.

در حالی که تغییرات هورمونی و نور آفتاب دو عامل اصلی ایجاد کننده این شرایط پوستی هستند ، گاهی ، افراد هم با زمینه های ژنتیکی و یا افراد دارای پوست تیره تر بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

گاهی افرادی که مثلاً در اطراف گرما کار می کنند مانند آشپزها نیز ممکن است به دلیل توانایی گرما در تحریک پوست و  تولید بیش از حد رنگدانه ، مستعد تشکیل این نوع لک ها باشند.

مورالس می گوید: “بیشتر زنانی که با بیماری ملاسما به مطب من می آیند از ظاهرشان به شدن ناراحت هستند ، “ملاسما خطرناک نیست ، اما شکی نیست که این امر از کیفیت زندگی آنها کم می کند.”

بهترین گزینه های درمانی برای لک های ملاسما ( درمان لک های ملاسما )

ملاسما می تواند به خودی خود به مرور محو شود ، به ویژه هنگامی که یک عامل تحریک کننده علت آن بوده – مانند بارداری یا زمانی که استفاده از قرص های ضد بارداری پایان یابد.

مورالس توضیح می دهد ، اما کسانی که نمی خواهند منتظر بمانند و همینطور امیدوار باشند ، چندین روش درمانی دارند. این روش ها شامل موارد زیر هستند:

  • هیدروکینون : این دارو که به صورت کرم در کرم ضد لک ، لوسیون ، ژل یا مایع موجود است ، با روشن کردن پوست کار می کند. هیدروکینون را می توان در محصولات بدون نسخه نیز پیدا کرد ، اما محصولات قوی تر و دارای درصد بیشتر فقط با نسخه پزشک ، قابل دسترس هستند. با کلیک بر روی تصویر زیر می توانید یکی از بهترین کرم های ضد لک و روشن کننده حاوی هیدروکینون دو درصد را مشاهده و مطالعه کنید.
کرم ضد لک و روشن کننده پوست

مشاهده کرم ضد لک و روشن کننده فور اور بلوم

  • ترتینوئین و کورتیکواستروئیدها : این داروها هنگام افزودن به هیدروکینون روند روشن شدن پوست را تقویت می کنند. برخی از محصولات حاوی سه ترکیب هستند – هیدروکینون ، ترتینوئین و یک کورتیکواستروئید – که به آنها “کرم سه گانه” گفته می شود.
  • سایر داروهای موضعی : محصولات دیگری همچنین وجود دارند که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شوند ، این محصولات شامل آزلائیک اسید یا کوجیک اسید هستند که خاصیت های روشن کنندگی دارند.
  • درمان های فیزیکی که در کلینیک های زیبایی و درمانگاه ها انجام می شود : هنگامی که دارو ها و یا کرم های موضعی اثر گذاری لازم را نداشته باشند ، متخصصین پوست می توانند از روشهای موجود در دفتر خود استفاده کنند ، روش هایی مانند لایه برداری شیمیایی ، میکرودرم ابراسیون یا درمان درم ابریژن که لایه های بالای پوست را بر می دارند. لازم به ذکر است که انجام این عمل ها و یا روش های فیزیکی حتما باید با دقت و تخصص انجام شود ، زیرا می تواند باعث تحریک پوست و تولید رنگدانه بیشتر بر روی پوست شود.
  • مورالس می گوید: “با کمک متخصص پوست ، بیشتر درمان های ملاسما به نتایج خوبی منتهی می شوند.” “ملاسما می تواند سر سخت باشد و درمان های موضعی ممکن است چندین ماه طول بکشد ، اما بیماران معمولاً از نتایج بسیار راضی هستند.”

پیشگیری از لک های ملاسما ( بهترین استراتژی )

آیا دچار ملاسما هستید ؟ هیچ درمانی در ملاسما ، نتایج دائمی را ارائه نمی دهد ، بنابراین مورالز درمانی را برای جلوگیری از بازگشت ملاسما توصیه می کند. وی می گوید ، برخی از تاکتیک های عقل سلیم همچنین می تواند به جلوگیری از پیشرفت ملاسما در وهله اول کمک کند. این تاکتیک ها شامل موارد زیر هستند :

1 – استفاده روزانه از ضد آفتاب :  از آنجایی که نور خورشید یکی از بزرگترین محرک های ملاسما است ، استفاده روزانه از ضد آفتاب برای حفظ ظاهر پوست ، یک ضرورت است ، یک ضد آفتاب با محافظ طیف گسترده با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید. مثل کرم ضد آفتاب طیف گسترده فور اور بلوم که علاوه بر این که SPF50 دارد ، خاصیت ها و اثرات مثبت و بسیار مفید دیگری نیز بر روی پوست شما دارد ، این کرم هم می تواند ضد آفتاب باشد ، هم به صورت یک کرم پودر سبک و یا فاندیشن مورا استفاده قرار گیرد و رنگ پوست شما را یکنواخت کند ، جلوگیری از تشکیل لک های ملاسما ، پیشگیری ، درمان لک های ملاسما و همه چیز در مورد لک های پوستی و لک های ملاسما به گونه ای که بدون نیاز به مواد آرایشی بتوانید در مجالس هم شرکت کنید ، این کرم بسیار قدرت مرطوب کنندگی خوبی دارد و حاوی آمین و پپتاید هست ، بنابراین در کلاژن سازی و جوان سازی پوست نیز به طور همزمان ، موثر است ، با کلیک بر روی تصویر زیر می توانید این محصول را مشاهده و مطالعه کنید :

کرم ضد آفتاب بایومیمیک فور اور بلوم طیف میانه

2 – استفاده از کلاه در فضای باز : کلاه های پهن و لبه دار از برخورد پرتوهای مضر نور خورشید به قسمتهای آسیب پذیر صورت جلوگیری می کنند. هر زمان که در بیرون از منزل هستید ، همیشه به دنبال سایه باشید.

3 – با ملایمت از پوست خود مراقبت کنید : از آنجا که محصولاتی که باعث تحریک و التهاب پوست می شوند ، ملاسما را تشدید می کنند ، از محصولات ملایمی استفاده کنید که باعث سوزش و یا خارش و حساسیت پوست نشوند.

مورالس می گوید: “ملاسما حتی با بهترین مراقبت ها و اقدامات احتیاطی پوست نیز ممکن است کاملاً قابل پیشگیری نباشد.” “اما در اکثر موارد ، تلاش برای جلوگیری از رسیدن به مرحله درمان و  دور نگه داشتن این لک های آزار دهنده بر روی پوست ، تلاشی موفقیت آمیز است.”

منبع : https://www.skininc.com/treatments/facial/brightening/Top-Tips-for-Preventing-and-Treating-Melasma-298167451.html

جلوگیری از تشکیل لک های ملاسما ، پیشگیری ، درمان لک های ملاسما و همه چیز در مورد لک های پوستی و لک های ملاسما

1 نظر در “درمان لک های ملاسما و پیشگیری از تشکیل این لک ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *