زیبایی, زیبایی پوست, سلامتی

ماسک زغال و مزیت ها و اثرات آن بر روی پوست

ماسک صورت ذغال

زغال فعال یا Activated Charcoal در دنیای زیبایی ، اخیرا به یک ماده محبوب تبدیل شده است. این ماده را در محصولاتی اعم از شامپوها، صابون ها، ماسک صورت، اسکراب ها و پاک کننده های صورت می توانید پیدا کنید. نظر محققین صنعت زیبایی این است که زغال فعال می تواند باکتری ها و ناخالصی های و آلودگی ها و سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به این مبحث بپردازیم که چگونه زغال فعال می تواند به بهبود ظاهری پوست شما کمک کند . با وب سایت رژلب همراه باشید.

اثرات و مزیت های ماسک زغال بر روی پوست

زغال فعال چیست؟

زغال فعال که به آن کربن نیز گفته می شود ، پودری سیاه است که با قرار گرفتن در کنار زغال معمولی و حرارت زیاد به دست می آید. قرار گرفتن زغال در معرض حرارت بالا باعث ایجاد روزنه هایی در زغال می شود که در اثر آن زغال فعال بوجود می آید. این ماده برای به دام انداختن مواد شیمیایی و سموم بسیار موثر است . اگر چه زغال فعال از همان زغال چوب به دست می آید، اما با زغال های مورد استفاده امروزی در منقل متفاوت می باشد.

فواید استفاده از ماسک زغالی

تاکنون تحقیقات علمی کمی در مورد فواید زغال فعال برای پوست، صورت گرفته است. در ادامه مزایای احتمالی ماسک زغال بر اساس شواهد حکایتی و تجربیات را به شما ارائه می دهیم.

از بین بردن آلودگی ها و یا ناخالصی های پوست

برخی از دانشمندان در صنعت زیبایی و پوست معتقدند که به دلیل توانایی زغال فعال در جذب باکتری ها و سموم، این ماده می تواند در جذب ناخالصی های پوست نیز بسیار اثر گذار باشد . ماسک زغال با از بین بردن آلودگی ها و باکتری های سطح پوست، باعث شادابی و سلامت پوست شود.

بهبود و یا درمان آکنه

آکنه در اثر تشکیل یا تجمع سلول های مرده، چربی و باکتری هایی که در منافذ پوست وجود دارند و منافذ پوست را مسدود می کنند ، ایجاد می شود. جوش ها و سایر ضایعات التهابی پوست می توانند منجر به تحریک پوستی، قرمزی و تورم شوند. خواص ضد باکتریایی زغال فعال می تواند به از بین بردن آکنه و پاکسازی منافذ پوست کمک کند و در نتیجه به بهبود آکنه و درمان و با کم کردن آن بسیار کمک کند.

درمان نیش حشرات

نیش حشرات می تواند باعث خارش و تورم پوست شود. مطابق شواهد حکایتی، ذغال فعال با خنثی کردن سموم حشرات، در از بین بردن زهر و کاهش تورم و قرمزی کمک بسیاری می کند.

آیا استفاده از ماسک زغال خطر دارد؟

در حال حاضر تحقیقات بسیار محدودی در مورد خطرات استفاده از ماسک ذغال وجود دارد. این ماسک ها در کل بی خطر به نظر می رسند ؛ اما استفاده بیش از حد آن نیز می تواند منجر به خشکی پوست، قرمزی و حساسیت یا التهاب شود.
توصیه می کنیم قبل از مصرف ماسک زغال، حتما ابتدا مقدار کمی از آن را زیر استخوان فک تست کنید تا از عدم وجود حساسیت اطمینان کسب نمایید.

نحوه استفاده از ماسک زغال مثلا در اینجا ماسک زغال رودیوم بیوتی

قبل از مصرف ماسک زغال، ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب پوست خود شستشو دهید و سپس پوست خود را خشک کنید ، یک پوست تمیز می تواند به ماسک کمک کند تا منافذ باز را بهتر و عمیق تر پاکسازی کند. ماسک را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. این کار را می توانید با استفاده از نوک انگشت یا یک براش نرم انجام دهید. ماسک را کمی روی پوست ماساژ دهید و صبر کنید جذب پوست شود. مراقب باشید ماسک زغال وارد چشم ها نشود. باید از زدن ماسک روی دور چشم خودداری کنید. پس از 10 الی 20 دقیقه که ماسک بر روی پوست شما ماند دستان خود را با آب ولرم خیس کرده و بر روی پوست خود به صورت دورانی ماسک را ماساژ دهید تا بر روی پوست به رنگ خاکستری تبدیل شود و سپس آبکشی کنید ، در صورت تمایل می توانید بعد از ماسک از یک کرم مرطوب کننده و یا یک کرم حاوی آنتی اکسیدان قوی مثل کرم ویتامین سی استفاده کنید.

چند بار باید از ماسک زغال استفاده کرد؟

مانند سایر ماسک های صورت، بهتر است ماسک زغال را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست شما حساس است، هفته ای یک بار یا هر دو هفته یکبار از ماسک زغال استفاده نمایید.

توصیه نسل زیبا برای انتخاب بهترین ماسک زغال

یکی از بهترین و با کیفیت ترین ماسک های زغال موجود در بازار که سرشار از ویتامین های مورد نیاز پوست بوده و همچنین قدرت پاکسازی و لایه برداری بسیار خوبی دارد و در عین حال مرطوب کننده و آبرسان نیز می باشد ، یعنی بعد از استفاده به هیچ وجه پوست شما خشک نشده و حتی نیاز به استفاده از مرطوب کننده هم نیست ، ماسک زغال رودیوم است ، نسل زیبا استفاده دو بار در هفته از این ماسک را کاملا توصیه می کند ، این ماسک سلول های مرده روی پوست را پاکسازی کرده و درخشندگی و شادابی بسیار زیادی را برای پوست شما فراهم می آورد. جهت دریافت مشاوره در خصوص این محصول ، می توانید به شماره 09023673837 بر روی واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال کنید و یا با این شماره به طور مستقیم در تماس باشید.

ماسک زغال ، بهترین ماسک زغال

جهت خرید و یا مشاهده جزئیات بیشتر این محصول ، بر روی تصویر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *