دانستنی, زیبایی, زیبایی پوست

پرسش و پاسخ ضد آفتاب ، مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب

مزایای ضد آفتاب - پرسش و پاسخ های مهم

پرسش و پاسخ ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ در مورد کرم ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ کرم ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ های مهم و مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب و باید و نباید ها

1 – شركت فور اور بلوم : چرا به مشتريان توصيه مي شود كه هر روز از ضد آفتاب استفاده كنند؟

وينسنت هوبيش: در گذشته، مردم از ضد آفتاب براي محافظت از خود در برابر آسيبهاي مشهود ناشي از اشعه هاي فرا بنفش (UV) — براي مثال، آفتاب سوختگي — استفاده مي كردند. بنابراين ضد آفتاب ها اصولا در ساحل يا در طول تعطيلات تابستاني مورد استفاده قرار مي گرفتند.

امروزه، به خوبي مي دانيم كه تأثيرات مشهود اشعه فرابنفش مي توانند حتي مخرب تر هم باشند، به خصوص اشعه هاي يو وي اي (UVA) كه علت اصلي پيري پوست و يكي از عوامل منتهي به سرطان محسوب مي شوند.

همچنین برآورد مي شود كه ٨٠ درصد از نشانه هاي پيري پوست ناشي از اشعه هاي يو وي باشند، از اين رو استفاده هر روزه از ضد آفتاب به محافظت از پوست در برابر پيري زودرس و حفظ زيبايي آن كمك مي كند.

گذشته از اين، حتي اگر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب محدود به روز باشد، مشخص شده است كه قرار گرفتنهاي جزئي اما مكرر در برابر آن براي پيري زودرس پوست كافی هستند. اين تأثيرات انباشته و منفي اشعه هاي يو وي همانند تأثير مستقيم نور خورشيد بر پوست ما عمل می کنند.

2 – شركت فور اور بلوم : اگر مشتريان در فضاي سرپوشيده بمانند و از نور خورشيد بپرهيزند، آيا باز هم بايد از ضد آفتاب استفاده كنند؟

وينسنت هوبيش: در صورتي كه از فضای سرپوشیده خارج نشوند، استفاده از فاكتور محافظت در برابر اشعه يو وي الزامي نيست. اما بايد مراقب باشند زيرا اگر در بيشتر اوقات كنار پنجره بمانند، حدود نيمي از تشعشع يو وي اي مي تواند از آن عبور كرده و در اين حين به پوست برسد.

اين امر در مورد فضاي داخل اتوموبيل هم صدق مي كند — ما به درستي محافظت نمي شويم. بسياري از ما تصوير يك راننده كاميون اهل آمريكا را ديده ايم كه در نشريه پزشكي نيو اينگلند در سال ٢٠١٢ منتشر شد و نشان دهنده تأثيرات رانندگي مستمر و قرار گرفتن در معرض نور خورشيد بر سمت چپ صورتش بود.

می دانیم که پرهيز كامل از نور خورشيد دشوار است حتي اگر از پوششهاي حفاظتي مثل كلاه و چتر استفاده كنيم. در اين صورت هم اشعه هاي يو وي مي توانند به پوست برسند، به خصوص به پوست صورت و دستها كه بيش از حد در معرض نور قرار مي گيرند.

3 – شركت فور اور بلوم : آيا ملاحظات خاصي براي استفاده از ضد آفتاب در هواي سرد يا ماههاي زمستان يا زماني كه آب و هوا تغيير مي كند وجود دارند؟

وينسنت هوبيش: سرما از پوست در برابر اشعه يو وي محافظت نمي كند. برخي تصور مي كنند كه نور خورشيد تحت اين گونه شرايط خطرناك تر است زيرا نشانه هاي هشدار دهنده گرما بر پوست در اين فصل وجود ندارند در نتيجه ما هم عادت به پوشاندن پوستمان نداريم. بسياري از مشتريان نيز به محض پايان تابستان استفاده از ضد آفتاب را متوقف مي كنند كه اين امر مي تواند پيامدهاي منفي براي پوستشان داشته باشد.

تعطيلات زمستاني در ارتفاعات يك مثال خاص است زيرا در ارتفاعات بلندتر اتمسفر كمتري براي فيلتر كردن اشعه هاي يو وي وجود دارد. و با وجود برف، پوست هم اشعه هاي مستقيم يو وي از خورشيد و هم اشعه هاي يو وي منتشر شده را كه از برف منعكس مي شوند جذب خود مي كند. بنابراين افراد ممكن است دچار آفتاب سوختگي در نواحي غير معمولي از بدن مثل زير چانه يا گوشها شوند.

4 – شركت فور اور بلوم : آيا ميزان ضد آفتابي كه بايد تحت شرايط آب و هوايي مختلف مصرف شود، متفاوت است؟

وينسنت هوبيش: به عنوان يك قانون مبتني بر تجربه، هر چه هوا آفتابي تر باشد، باید ضد آفتاب بيشتري در طول روز مصرف و دوباره مصرف شود. در هواي سرد، محافظت از صورت و دستها  برای مشتریان حائز اهميت است زيرا هر دوي اين نواحي بيش از حد در معرض نور و نيز مستعد عارضه هايپر-پيگمنتاسيون يا تجمع بيش از حد رنگدانه هاي ملانين كه ناشي از اشعه يو وي است مي باشند. در تابستان، محافظت از تمام نواحي بدن كه با لباس پوشانده نمي شوند مهم است.

نور يو وي  با كمي سختي به درون پوشش ابري نفوذ مي كند؛ حدود ٨٠ درصد از اشعه هاي يو وي به درون ابرها نفوذ مي كنند. بنابراين حتي وقتي خورشيد پيدا نيست، استفاده از مقداري ماده محافظت كننده بر روي پوست ضروري است.

5 – شركت فور اور بلوم : آب و هوا چگونه بر مراقبت از پوست اثر مي گذارد؟ و آيا با تغييرات آب و هوايي، در طي سالها نياز به محافظت در برابر نور خورشيد تغيير كرده است؟

وينسنت هوبيش: آب و هوا هم بر وضعيت پوست و هم نيازهاي آن اثرمی گذارد. در آب و هواي مرطوب و گرم، پوست رطوبت بيشتري دارد و نياز به مراقبت از آن سبك تر است. در آب و هواي سردتر و خشك تر، پوست خشك تر مي شود. گرماي داخل  نيز تا حد چشمگيري هواي داخل را خشك مي كند. سطح رطوبت نسبي در خانه ها و دفاتر اداري كمتر از ٤٠-٣٠ است. در چنين شرايطي، پوست به سرعت دچار كمبود رطوبت شده و استفاده از محصولات مراقبتی غني تر و مرطوب كننده تر براي محافظت از آن ضروري است.

آب و هوا همچنين بر احساس فردي كه از محصولات مراقبتي پوست استفاده مي كند اثر مي گذارد. براي مثال، بافت پوست را در نظر بگيريد. در هواي گرم و مرطوب، كرمهاي پوستي، در مقايسه با زماني كه تحت شرايط عادي كيفيتشان تست مي شود، چرب تر حس شده و يك لايه نرم تر و چسبنده تر بر روي پوست تشكيل مي دهند. اين امر توضيح مي دهد كه چرا در كشورهايي با آب و هواي مرطوب مانند برزيل، ترجيح نهاييْ استفاده از محصولات مراقبتي پوستي فوق العاده سبك با حداقل فاكتورهاي پوششي است.

درمحصولات حاوي فاكتور حفاظتي SPF با غلظت بيشتر فيلترهاي يو وي، چرب بودن و چسبنده بودن بيشتر احساس مي شود و اين امر موجب مي گردد تا مصرف كنندگان از ضد آفتابها به ميزان كمتري استفاده كنند يا اصلا از آنها استفاده نكنند. با اين حال، محافظت از پوست تحت اين شرايط هم حائز اهميت است.

با تغييرات آب و هوا، نه تنها دما بلكه رطوبت كره زمين نيز افزايش مي يابد. پس در پاسخ به پرسش شما بايد گفت در واقع ضرورت محافظت در برابر نور خورشيد تغيير نمي كند بلكه نياز به ضد آفتابهايي كه با شرايط آب و هوايي جديد سازگاري بهتري داشته باشند تغییر می کند. همچنین مي دانيم كه عوامل ديگر، مانند آلودگي، به طور مستقيم و غير مستقيم بر پوست اثر گذاشته و موجب پيري پوست، التهاب يا مشكلات آلرژيك مي شوند. تركيب اين عوارض پوستي با اشعه هاي يو وي مي تواند موجب تشديدشان شود.

توصیه نسل زیبا ، کرم ضد آفتاب طیف گسترده بایومیمیک ( تقلید کننده رنگ پوست بدن ) فور اور بلوم

 

پرسش و پاسخ ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ در مورد کرم ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ کرم ضد آفتاب ، پرسش و پاسخ های مهم و مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب و باید و نباید ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *