زیبایی, زیبایی پوست

موادی که به کاهش چین و چروک کمک می کنند ، مواد ضد چروک

مواد محصولات ضد چروک و جوان کننده

رتینول

چه موادی به کاهش چین و چروک پوست و کلاژن سازی کمک می کنند ؟ مواد ضد چروک و جوان کننده پوست ، مواد جوان کننده و شاداب کننده و سفت کننده پوست

رتینول (با نام ویتامین A) دارای یک پشتوانه تحقیقاتی بسیار زیاد و قوی در زمینه خواص ضد پیری است و خاصیت های ضد چروکی و ضد پیری آن بر هیچ کسی پوشیده نیست . این ماده با ترغیب سلولهای پوستی برای ترمیم ، تحریک تولید کلاژن های جدید ، دفاع در برابر آسیب های رادیکال های آزاد و لایه برداری سطح پوست ، به جوانسازی و شادابی پوست کمک می کند – جای تعجب نیست که “رتینول” یک ماده تراز اول در درمان علائم پیری باشد. مطالعات نشان داده اند که محصولاتی که دارای حد اقل 0.1% درصد رتینول هستند ، می توانند خطوط و چین و چروک و لک های پوستی را به وضوح بهبود بخشند.

ویتامین سی

ویتامین C (اسید اسکوربیک) ، همه جا وجود دارد و علت موجود بودن آن هم به خوبی مشخص است . این ماده یکی از بهترین مواد آزمایش شده در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست است و نقش آن به خوبی در این صنعت مشخص شده است. این ماده نگرانی های پوستی زیادی از خطوط و چین و چروک گرفته تا لکه های پوستی را هدف قرار می دهد. به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند ، به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد نیز کمک می کند. انواع مختلفی از ویتامین C وجود دارد ، اما نوع اسید آسکوربیک تا به حال مورد مطالعه زیادی قرار گرفته و مزیت های آن در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست کاملا مشخص و اثبات شده است.

چه موادی به کاهش چین و چروک پوست و کلاژن سازی کمک می کنند ؟ مواد ضد چروک و جوان کننده پوست ، مواد جوان کننده و شاداب کننده و سفت کننده پوست

کرم ویتامین سی C بلوم ، محصول شرکت Forever Bloom آمریکا دارای ماده فعال اتیل اسکوربیک اسید ( Ethyl Ascorbic Acid ) با خصوصیات و اثرات شگفت انگیز زیر می باشد :

  • اثر سفید کنندگی و روشن کنندگی پوست
  • آنتی اکسیدان بسیار قوی
  • مشتق پایداری از اسید اسکوربیک
  • دارای حلالیت لیپوفیلیک و هیدروفیلیک
  • ضد التهاب ، مانع از رشد باکتری
  • بهبود رنگ و خاصیت کشسانی پوست.
  • ترمیم سلول های پوست ، افزایش سرعت سنتز کلاژن

چه موادی به کاهش چین و چروک پوست و کلاژن سازی کمک می کنند ؟ مواد ضد چروک و جوان کننده پوست ، مواد جوان کننده و شاداب کننده و سفت کننده پوست

پپتیدها

پپتیدها زنجیره های کوتاهی از اسیدهای آمینه هستند که به طور طبیعی در بدن انسان تشکیل می شود. پپتیدهای مختلف و زیادی وجود دارند ، هر نوع پپتید کار متفاوتی انجام می دهد – مانند ارسال سیگنال به سلول های پوست برای تولید کلاژن بیشتر یا کمک به بهبود زخم های پوستی . در اینجا چند مورد را بررسی خواهیم کرد که در مطالعات بالینی نتایج امید بخشی را نشان داده اند:

  • آرگیرلین ( Argireline ) :  نوروپپتیدی است که انتقال دهنده های عصبی که به ماهیچه های پوست و صورت شما دستور حرکت می دهند را مهار می کند ، و در نتیجه پوست شما را محکم تر و چروک های شما را کمتر می کند.
  • تری پپتید مس : یکی از پپتیدها با پشتوانه علمی زیاد است که سنتز کلاژن و الاستین را تقویت می کند و به بهبود زخم ها کمک می کند.
  • ماتریکسیل: نام تجاری این ماده پالمیتوئل پنتاپپتید-4  است که باعث تحریک تولید الاستین ، فیبرونکتین و کلاژن به منظور کاهش حجم و عمق چین و چروک ها در پوست میشود.

کرم آمینو پپتاید فور اور بلوم بر اساس آخرین تکنولوژی فرمولاسیون دارای پلی پپتایدهای مورد نیاز ( Matrixyl 3000 ) و درماکسیل ، ویتامین A ، ویتامین E ، پلی فنول های استخراج شده از چای سبز و پلی فنول های استخراج شده از عصاره هسته انگور بوده و دارای خصوصیات و اثرات شگفت انگیز زیر می باشد :

  • تولید کننده قوی کلاژن
  • مرطوب کننده قوی پوست
  • تسریع دهنده سرعت تولید کلاژن
  • کاهش دهنده حجم، عمق و سطح چروک های پوست

 توضیحات بیشتر : 

این محصول دارای 4 پپتاید اولیه طبیعی برای ساخت کلاژن در پوست است که از طریق افزایش تولید طبیعی کلاژن ، باعث از بین رفتن چروک و جوانسازی پوست می شود.

در این محصول علاوه بر پپتاید ها ماده اولیه ویتامین A و E برای افزایش پایداری در مقابل اکسیداسیون استفاده شده است. مصرف کننده نیاز به استفاده از مرطوب کننده دیگری ندارد مگر اینکه نوع پوست شخص به شدت خشک باشد

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در پوست یافت می شود با جذب و نگه داشتن مولکول های آب ، به افزایش رطوبت پوست کمک کرده و مانع از دست رفتن رطوبت پوست می شود . این فرآیند هیدراتاسیون به صاف و هموار شدن سطح پوست کمک می کند تا چین و چروک و خطوط ریز در پوست بسیار ظاهر بهتری پیدا کنند ، این ماده ، ماده ای ملایم ، غیر کامدوژنیک ( باعث تشکیل جوش و یا آکنه نمی شود ) است  و پوست را تحریک و یا ملتهب نمی کند و ماده ای ضروری برای پوست است ، حتی در حساس ترین پوست ها و همچنین پوست های مستعد آکنه.

اسیدهای هیدروکسی آلفا یا AHA ( آ – اچ – آ )

آلفا هیدروکسی اسید (AHA) ، هنگامی که با pH مناسب تهیه شود ،  با شکستن “چسب” پوست مرده در کنار هم ، لایه بالایی پوست را کاملا لایه برداری می کند. این فرآیند لایه برداری پوست به روشن تر شدن و نرم و جوان تر شدن پوست کمک زیادی می کند. از بین تمام AHA های موجود در پوست ، گلیکولیک و اسید لاکتیک بهترین سابقه تحقیقی را دارند. برای افرادی که پوست حساس دارند: اسید لاکتیک نمی تواند به اندازه اسید گلیکولیک نفوذ کند ، بنابراین انتخاب بهتری است.

نیاسینامید

این ماده همچنین به عنوان ویتامین B3 شناخته می شود . نشان داده شده است که نیاسین آمید به بستن و کم کردن منافذ باز پوست ، بهبود ناهمواری سطح پوست ، صاف کردن بافت خشن پوست و نرم شدن خطوط و چین و چروک ها در پوست کمک زیادی می کند. همچنین به تقویت سد محافظتی پوست برای جلوگیری از کم شدن آب و رطوبت پوست کمک می کند. این ماده واقعا یک ماده تمام ستاره در مراقبت از پوست است ! حتی اگر نگران خطوط و از بین رفتن خاصیت کشسانی و سفت شدن پوستتان هم نیستید، باز هم این ماده ، ارزش استفاده روزانه را دارد ، این ماده همه روند مراقبت از پوست شما به طور روزانه را انجام خواهد داد.

منبع : https://www.beautylish.com/a/vzgxg/which-ingredients-actually-help-fine-lines-and-wrinkles

چه موادی به کاهش چین و چروک پوست و کلاژن سازی کمک می کنند ؟ مواد ضد چروک و جوان کننده پوست ، مواد جوان کننده و شاداب کننده و سفت کننده پوست

1 نظر در “موادی که به کاهش چین و چروک کمک می کنند ، مواد ضد چروک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *