زیبایی

نحوه انتخاب شوینده صورت مناسب بر اساس نوع پوست

انتخاب شوینده صورت مناسب

چگونه بر اساس نوع پوستمان شوینده مناسب انتخاب کنیم ؟

با در نظر گرفتن نوع پوستتان ، بسته به اینکه نوع آن ، حساس ، چرب ، خشک یا ترکیبی باشد و یا عواملی از جمله سن شما و آب و هوای منطقه ای که انتخاب شوینده مناسب، انتخاب فیس واش مناسب ، راهنمای خرید شوینده مناسب بر اساس نوع پوست در آن زندگی می کنید ، شما باید شوینده یا پاک کننده ای را انتخاب کنید که بهترین کیفیت را بر اساس نیاز پوستی شما برای شما فراهم آورد.

این نکته را بخاطر بسپارید که پاک کننده یا شوینده صورتی که که امروز برای پوست شما مفید است  و بر روی پوست شما اثر مثبت دارد ، ممکن است چندین ماه یا یک سال دیگر ، انتظارات پوستی شما را پاسخگو نباشد ، زیرا پوست شما با تغییر فصول ، سن ، رژیم غذایی شما و همچنین با استفاده از سایر محصولات پوستی که استفاده می کنید و عوامل دیگر تغییر می کند ، بنابراین ممکن است شما نیاز داشته باشید که روند پاکسازی و شستشوی پوست خود دوباره تنظیم و بازنگری کنید . تحریک ، قرمزی و التهاب های پوستی ، جوش ها و سایر تغییرات ناخواسته در پوست شما می تواند به پاک کننده یا شوینده پوستتان مربوط باشد. بنابراین در انتخاب یک شوینده مناسب برای پوستتان ، باید بسیار به نکاتی که به آنها اشاره خواهیم کرد ، توجه کنید.

هنگامی که پاک کننده صورت مناسب خود را پیدا کردید به گونه ای که بهترین نتیجه را بر روی پوستتان داشت ، هر روز صبح و عصر یک بار شستشوی پوست را انجام دهید ، اگرچه برخی از افراد که پوست بسیار خشکی دارند ممکن است که فقط شب ها در هنگام خواب شستشوی پوست را با شوینده انجام دهند و صبح ها فقط به ریختن مقداری آب ولرم بر روی پوست بسنده کنند ، به هر حال بعد از شستشوی پوست ، همواره از یک مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

انتخاب شوینده مناسب برای پوست خشک :

اگر پوست شما به طور کلی خشک است (یا به دلیل ترکیب طبیعی پوستتان و یا آب و هوای منطقه ای که زندگی می کنید) ،شما باید شوینده ای پیدا کرده و انتخاب کنید که بسیار ملایم باشد ، و علاوه بر ملایم بودن ، قدرت پاک کنندگی و تمیز کنندگی زیادی داشته باشد. شیر پاک کن ها یا شوینده های بر پایه ژل بدون صابون یا بدون کف که حاوی مواد تحریک کننده مانند عطر ، الکل و مواد شوینده خشن نیستند ، بهترین انتخاب برای شما هستند. با این حال ، حتی وقتی از یک شوینده ملایم استفاده می کنید ، باز هم ممکن است پوست شما دچار التهاب و حساسیت شود که در این صورت باید شوینده خود را عوض کنید و به فکر شوینده دیگری باشید.

برای پوست های نرمال تا خشک و پوست های حساس و اگزمایی ، نسل زیبا ، ژل شستشوی فور اور بلوم مخصوص پوست های نرمال تا خشک را توصیه می کند که علاوه بر اینکه قدرت پاک کنندگی زیادی دارد ، بسیار مغذی و آبرسان است و کاملا برای پوست های خشک ایده آل است. این ژل کف نمی کند و از جلبک دریایی گرفته شده و برای پوست های نرمال تا خشک کاملا توصیه می شود.

انتخاب شوینده مناسب برای پوست خشک ، ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های خشک ، حساس و نرمال

انتخاب شوینده مناسب برای پوست حساس

همان شوینده هایی که در قسمت قبل برای پوست های خشک گفته شد ، برای پوست های حساس نیز قابل استفاده و مناسب است – محصولاتی ملایم و عاری از مواد تحریک کننده خشن – برای پوست های حساس نیز خوب کار می کنند. به عنوان یک راهنمای کلی ، به دنبال محصولاتی باشید که دارای برچسب “hypoallergenic” ، “ملایم gentle” یا “تسکین دهنده soothing یا calming” باشند.

شوینده مناسب برای پوست چرب

پوست چرب غالباً علل هورمونی و یا ژنی دارد و در صورتی که به درستی شستشو و پاکسازی آن صورت نگیرد ، می تواند مستعد تشکیل جوش و یا لکه های پوستی شود. فوم ها یا شوینده های ژلی که فاقد چربی هستند و منافذ پوست را مسدود نمی کنند (غیر comedogenic) به نظر می رسد که به صورت عمقی پوست را از باکتری ها ، چربی ها و آلودگی ها پاکسازی کنند. اما با توجه به اثر مثبت این شوینده ها بر روی پوست های چرب ، باز هم به مرور می توانند پوست را تحریک کنند ، به خصوص اگر نوع پوست شما شروع به تغییر به حالت نرمال و یا ترکیبی کند. بنابراین مراقب تشکیل التهاب ها و حساسیت های پوستی باشید و در صورت لزوم به دنبال یک جایگزین ملایم تر باشید.

شوینده مناسب برای پوست ترکیبی

انتخاب شوینده مناسب برای پوست ترکیبی (چرب در بعضی نقاط و خشک در نقاط دیگر) می تواند مشکل باشد زیرا در این حالت به شوینده ای نیاز خواهید داشت که آلودگی و چربی را به طور موثری از بین ببرد و در عین حال دیگر مناطق خشک پوست را تحریک و یا ملتهب نکند. در صورتی که پوست شما ترکیبی باشد ، شما می توانید در قسمت های خشک و یا چرب ، از محصولات متفاوتی برای پاکسازی و شستشوی پوست استفاده کنید. در پوست های ترکیبی معمولا ناحیه T صورت ( گونه ، روی بینی و پیشانی ) به نسبت دیگر نقاط پوست معمولا چرب تر می باشد. بنابراین شما می توانید در این قسمت با دقت از یک شوینده مخصوص پوست های چرب استفاده کنید. برخی افراد متوجه می شوند که در جوانی پوست چرب تری دارند (در نوجوانی و یا دهه بیست زندگی) ، اما با رسیدن به سی و چهل سالگی ، نوع پوست آنها به مرور به ترکیبی تبدیل می شود. هنگامی که بعد از مدت ها استفاده از شوینده مناسب برای پوست چرب ، پوستتان ملتهب و یا حساس می شود ، زمانیست که روش شستشوی پوست برای پوست های ترکیبی را در پیش بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *