زیبایی

همه چیز در مورد میکرودرم و نحوه عملکرد آن

همه چیز در مورد میکرودرم

میکرودرم چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است ؟

میکرودرم ابریژن یک روش لایه برداری و پاکسازی پوست است که برای تجدید و بازسازی و نو سازی تن و رنگ و بافت کلی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش می تواند ظاهر پوستی که توسط آفتاب آسیب دیده و یا دچار چین و چروک شده ، همچنین خطوط ریز ، لکه های ناشی از افزایش سن، جای زخم آکنه ، ملاسما و سایر نگرانی ها و دیگر شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.

در این روش از یک دستگاه مخصوص دارای سطح ساینده استفاده می شود تا لایه بیرونی و ضخیم پوست را به آرامی از بین ببرد و به جوان سازی و بازسازی پوست کمک شود.

همچنین روش دیگری از میکرودرم ابریشن وجود دارد که ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با خلاء / مکش بر روی پوست اسپری می کند تا نتیجه ای مشابه همان دستگاه با سطح ساینده را برای شما فراهم آورد.

میکرودرم ابریژن برای اکثر انواع و رنگهای پوستی روشی مطمئن و ایمن محسوب می شود.

چه کسانی باید میکرودرم کنند ؟ میکرودرم برای چه افرادی مناسب است ؟

  1. افرادی که چین و چروک ریز بر روی پوستشان دارند
  2. افراد دارای لک های پوستی از قبیل لک های ناشی از افزایش سن و پیری
  3.  افرادی که دارای منافذ باز و بزرگ پوست هستند و یا پوستشان دارای جوشی های سر سیاه است
  4. افرادی که پوستشان دارای جوش و آکنه و یا جای جوش و اسکار است
  5. افرادی که پوستشان جای زخم دارد
  6. افرادی که رنگ پوستشان کسل کننده و بی رنگ است و شادابی ندارد
  7. افرادی که رنگ و بافت پوستشان یکنواخت نیست
  8. افراد دارای لک های ملاسما
  9. افرادی که پوستشان آفتاب سوخته شده و یا در اثر نور خوشید آسیب دیده

هزینه انجام میکرودرم چقدر است ؟

طبق انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، میانگین هزینه ملی یک روش میکرودرم ابریژن در سال 2017 ، 137 دلار بوده است و  میزان هزینه ارائه دهنده سرویس به شما و همچنین موقعیت جغرافیایی شما بستگی دارد.

میکرودرم ابریژن یک روش برای زیبایی است و بیمه پزشکی معمولاً هزینه را پوشش نمی دهد.

آماده شدن برای انجام میکرودرم

میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی  است و برای آماده شدن برای آن باید فقط چند مورد را در نظر بگیرید و نیاز نیست کار های زیادی انجام شود

در ابتدا و قبل از اینکه این کار را انجام دهید ، این ایده خوبی است که در مورد مشکلات و شرایط پوست خود با یک متخصص زیبایی و مراقبت از پوست صحبت کنید تا دریابید که آیا میکرودرم ابریژن اصلا برای شما مناسب است یا خیر.

در مورد سوابق و روش های دیگر و یا جراحی زیبایی که در گذشته داشته اید ، و همچنین آلرژی ها و یا شرایط خاصی اگر دارید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ممکن است قبل از انجام میکرودرم به شما گفته شود که حدود یک هفته قبل از انجام میکرودرم از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، استفاده از کرمهای برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید.

همچنین ممکن است به شما توصیه شود که تقریباً سه روز قبل از شروع درمان ، از استفاده از کرم های ضد عفونی کننده و ماسک های صورت خودداری کنید. توجه کنید قبل از شروع میکرودرم ، هرگونه آرایش را از پوست خود پاک کرده و صورت خود را تمیز کرده و شستشو دهید.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریشن روندیست که در یک فضای داخلی ساختمان انجام می گیرد که معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. این کار معمولاً توسط یک متخصص مجاز زیبایی و پوست انجام می شود ، که ممکن است تحت نظارت یک ارائه دهنده خدمات مراقبت از پوست و زیبایی قرار داشته باشد یا نباشد. این بستگی به شرایطی دارد که در آنجا زندگی می کنید.

استفاده از بیهوشی یا ماده بی حس کننده برای میکرودرم ابریژن ضروری نیست.

در حین قرار ملاقات با پزشک خود ، شما بر روی یک صندلی نشسته قرار می گیرید و کسی به شما خدمات می دهد از یک دستگاه دستی استفاده می کند تا به آرامی ذرات را بر روی قسمت های مورد نظر اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر بساید. در پایان درمان ، از یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب بر روی پوست شما استفاده می شود.

میکرودرمابراسیون برای اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شد. از آن زمان تاکنون بیش از صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است.

بر اساس نوع دستگاه مورد استفاده ، چندین روش مختلف برای انجام این میکرودرم وجود دارد:

انجام میکرودرم با دستگاه نوک الماسی

میکرودرم نوک الماسی و نحوه عملکرد آن

دستگاه نوک الماس به گونه ای طراحی شده است که سلول های مرده را به آرامی از پوست شما خارج می کند. و به طور همان زمان ، آنها را بلافاصله مکش می کند.

میزان و عمق سایش به میزان فشاری که با دست بر روی دستگاه می آوریم و همچنین مدت زمانی که اجازه میدهیم عمل مکش انجام شود ، بستگی دارد.

از این نوع دستگاه میکرودرمابراسیون معمولاً در نواحی حساس تر صورت مانند نزدیک چشم ها استفاده می شود.

میکرودرم ابریژن کریستالی

میکرودرم ابریژن کریستالی دستگاهیست که به آرامی ، کریستال های ریز را بر روی پوست اسپری می کند تا لایه های بیرونی پوست را از بین ببرد. در این حالت نیز سلولهای مرده پوست ، مانند دستگاه نوک الماسی ، فوراً مکش می شوند.

انواع مختلف کریستال که ممکن است در این دستگاه مورد استفاده قرار گیرد شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

هایپردرم ابریژن

هایپردرم ابریژن روشی جدیدتر است. این روش شامل ترکیب تزریق همزمان محصولات پوستی به پوست و لایه برداری بدون کریستال است. در این روش به طور کل تولید کلاژن در پوست تحریک می شود و جریان خون در پوست شما به حداکثر می رسد.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن ( میکرودرم )

عوارض جانبی رایج میکرودرمابراسیون شامل حساسیت خفیف ، تورم و قرمزی و التهاب پوست است. البته این علائم معمولاً طی چند ساعت پس از درمان از بین می روند.

توصیه می شود برای به حداقل رساندن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست از مرطوب کننده بلافاصله بعد از میکرودرم استفاده کنید. همچنین کبودی جزئی نیز ممکن است رخ دهد. این مورد بیشتر در اثر فرآیند مکش در طول درمان ایجاد می شود.

پس از انجام میکرودرم چه انتظاراتی باید داشت ؟

بعد از انجام میکرودرم نیاز به استراحت کمی هست و یا اصلا نیاز به استراحت نیست و می توانید فعالیتهای روزانه خود را فوراً از سر بگیرید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید و از محصولات مراقبت از پوست ملایم استفاده کنید. پس از انجام میکرودرم حد اقل به مدت یک روز از استفاده از داروهای موضعی آکنه بر روی پوست خود خودداری کنید. همچنین بسیار بسیار مهم است که بعد از انجام میکرودرم ، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید . ممکن است تا چندین هفته بعد از انجام میکرودرم ، پوست شما در برابر آفتاب بسیار حساس باشد. توصیه می کنیم از یک ضد آفتاب با کیفیت و استاندارد استفاده کنید ، توصیه نسل زیبا کرم ضد آفتاب بایومیمیک فور اور بلوم است ، با کلیک بر روی تصویر زیر ، می توانید در خصوص این محصول بیشتر مطالعه کنید :

کرم ضد آفتاب بایومیمیک فور اور بلوم طیف میانه

شما بلافاصله بعد از انجام میکرودرم ، می توانید تغییراتی را در پوستتان انتظار داشته باشید ، تعداد جلساتی که شما عمل میکرودرم را انجام می دهید به میزان و عمق و نوع مشکلات پوستی شما و همچنین انتظارات شما بستگی دارد. متخصص زیبایی که این کار را برای شما انجام می دهد به احتمال زیاد برای تعداد جلسات اولیه ، طرحی را برای شما آماده می کند و همچنین زمان دوره ای برای عملیات نگهداری و مراقبت پوست را نیز برای شما مشخص می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *