زیبایی پوست

ویتامین سی ستاره آنتی اکسیدان ها در زیبایی

ویتامین سی ستاره آنتی اکسیدان ها ، ویتامین سی برای زیبایی پوست

ویتامین سی برای زیبایی پوست ، ویتامین سی ستاره آنتی اکسیدان ها و نقش و اثر آن بر روی پوست ، تاثیر ویتامین سی بر پوست ، زیبایی و روشن شدن و شفافیت پوست

ویتامین C ماده اصلی موجود در میوه های تازه رسیده مثل آناناس ، توت فرنگی ، پرتقال و لیمو می باشد. تا دو دهه قبل ، دانشمندان چیزی در مورد ویتامین سی و اثرات آن بر روی سلول های پوست نمی دانستند ، بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، دانشمندان پی برده اند که ویتامین سی در فرم مولکولی مناسب می تواند باعث باز تولید سلول های جدید شود، که در نتیجه باعث صاف و جوان و روشن شدن سطح پوست می گردد. بر اساس این یافته ها، فرمولاسیون هایی برای ساخت محصولات بهداشتی فردی بر پایه ویتامین سی مانند کرم ویتامین سی و مرطوب کننده، کرم های ضد چروک و جوان کننده و کرم های روشن کننده پوست که باعث صاف و جوان و روشن شدن سطح پوست می گردد، ارائه داده اند.

در طی این تحقیقات دانشمندان دریافته اند که ویتامین سی C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی ( از بین برنده ) رادیکال های آزاد درون سلول می باشد. رادیکال های آزاد ذرات بسیار فعالی هستند که به صورت برگشت نا پذیر ، سلول های پوستی را از بین می برند و شتاب دهنده پیری پوست می باشند. ویتامین سی یکی از سه ویتامین مهم می باشد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و دو ویتامین دیگر شامل ویتامین E و آلفالیپوئیک اسید می باشند.

ویتامین سی برای زیبایی پوست ، ویتامین سی ستاره آنتی اکسیدان ها و نقش و اثر آن بر روی پوست ، تاثیر ویتامین سی بر پوست ، زیبایی و روشن شدن و شفافیت پوست

چرا ویتامین سی بسیار شگفتی ساز است ؟

قدرت اصلی باز تولید سلول های جوان پوست، به مکانیزم و فعالیت های ریشه ای ویتامین سی بر می گردد که بر اساس موارد حیاتی زیر خلاصه می شوند :

  • افزایش ایمنی سلول های بدن : ویتامین سی با افزایش میزان سلول های سفید خونی ، ماده اصلی مکانیزم دفاعی بدن در برابر باکتری ها و بیماری ها می باشد. اولین بار ، کارل لینوس پائولینگ دانشمند نوبلی ( 1954 و 1962 ) ، متوجه فعالیت و اثرات ویتامین سی در برابر افزایش فعالیت دفاعی بدن در برابر بیماری ها و مقاومت در برابر بیماری سرطان شد.
  • افزایش انرژی بدن : ویتامین سی باعث افزایش تولید ال-کارنیتین (L-Carnitine ) می گردد و این ماده مسئول تبدیل چربیها به انرژی در میتوکوندری سلولی می باشد. کمبود ویتامین سی باعث سخت تر شدن متابولیسم تبدیل چربی در بدن می گردد.
  • تنظیم فعالیت سیستمهای عصبی مرکزی : برای تولید مواد شیمیایی واسطه درون سلولی عصبی ضروری می باشند. ( Neurotransmitters )

چگونه ویتامین سی باعث باز تولید سلول های پوستی می گردد ؟

ویتامین سی برای تولید کلاژن ضروری می باشد. کلاژن یک پروتئین ساختاری است که ماده اصلی نگهداری سلول ها می باشند. ویتامین سی باعث افزایش سرعت تولید کلاژن می گردد.

ویتامین سی همچنین از تولید یک ماده شیمیایی، آراشیدونیک اسید ( که باعث تورم می شود ) جلوگیری می کند . همچنین ، آراشیدونیک اسید تولید شده را به یک ماده بی اثر تبدیل می کند.

همچنین ویتامین سی باعث از بین بردن یک نوع خاصی از تورم یا آماس پوستی می گردد که در اثر( پسوریازیس ، Psoriasis ) و یا آفتاب سوختگی می باشد.

ویتامین سی ، حلالیت خوبی در دیواره بیرونی پوست ندارد، بسته به نوع فرمولی ویتامین سی ، حلال در آب یا چربی ، میزان اثر گذاری آن بر روی پوست تغییر می کند. در مورد ویتامین های آنتی اکسیدان، میزان حلالیت آنها ، تعیین کننده میزان اثر گذاری بر روی پوست می باشند.

در حالت طبیعی، ویتامین سی، ( L – اسکوربیک اسید ) ، فقط در آب حل می شود و این به معنی فعالیت فقط در درون سلول ( محیط آبی ) می باشد. گرچه ویتامین سی در این حالت در درون سلول می تواند فعال باشد ولی اثرات رادیکال آزاد در محیط بیرونی ( دیواره سلول ) اثر گذار نیست. ( L – اسکوربیک اسید ) نیز بسیار اسیدی می باشد و باعث سوزش پوست نیز می گردد و به راحتی در محیط تجزیه شده و خاصیت خود را از دست می دهد. ویتامین سی استر  یا اتر ( Ester or Ether ) پایدارترین فرم مولکولی ویتامین سی می باشد که از ترکیب ویتامین سی و یک مولکول چربی یا یک الکل به دست می آید و مهمترین حالت فرمولی ویتامین سی در داشتن خواص اشاره شده مورد نیاز برای پوست می باشد.

ویتامین سی در حالت استر ، خاصیت اسیدی کمتری دارد، در نتیجه باعث سوزش و سرخی پوست نمی گردد. علاوه بر این باعث افزایش حلالیت در مولکول های چربی ( دیواره پوست ) شده و به راحتی جذب می گردد.

ویتامین سی برای زیبایی پوست ، ویتامین سی ستاره آنتی اکسیدان ها و نقش و اثر آن بر روی پوست ، تاثیر ویتامین سی بر پوست ، زیبایی و روشن شدن و شفافیت پوست

ویتامین سی ( L – اسکوربیک اسید ) در حالت عادی باعث واکنش فنتون ( Fenton Reaction ) با آهن موجود در سلول های پوست می گردد که می تواند اثرات سرخی یا سوزش پایداری داشته باشد.

ویتامین سی استر به راحتی از لایه نازک سلولی عبور کرده و به سرعت جذب پلاسمای سلول می گردد، افزایش سرعت جذب ویتامین سی استر در مقایسه با ویتامین سی طبیعی توسط دانشمندان اندازه گیری شده است. میزان سرعت جذب 400 برابر سریعتر صورت می گیرد و علاوه بر مزیت های فوق ، مهمترین خصوصیت ویتامین سی استر ، پایداری آن در محیط می باشد و می تواند تا ماه ها بدون از دست دادن خاصیت خود پایدار بماند.

ویتامین سی ، ستاره آنتی اکسیدان ها ، ویتامین سی برای زیبایی پوست

کرم ویتامین سی بلوم، محصول شرکت Forever Bloom آمریکا دارای اتیل اسکوربیک اسید ( Ethyl Ascorbic Acid ) با خصوصیات و اثرات شگفت انگیز زیر می باشد :

  • سفید کننده و روشن کننده پوست
  • آنتی اکسیدان بسیار قوی
  • مشتق پایداری از اسید اسکوربیک
  • دارای حلالیت لیپوفیلیک و هیدروفیلیک
  • ضد التهاب ، مانع از رشد باکتری
  • بهبود رنگ و خاصیت کشسانی پوست.
  • ترمیم سلول های پوست ، افزایش سرعت سنتز کلاژن

این محصول دارای کلیه مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت ( شماره 5268439268818330) ، سازمان تجارت الکترونیک و سازمان حمایت از مصرف کنندگان آمریکا می باشد.

جهت مشاهده جزئیات بیشتر این محصول اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تلگرام یا واتس اپ و یا ارسال پیامک و یا تماس با شماره 09023673837 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *