پیشگیری, دانستنی, زیبایی پوست

انتخاب ضد آفتاب مناسب ، نحوه انتخاب و نکاتی که باید توجه کرد

انتخاب بهترین ضد آفتاب - نحوه انتخاب و نکاتی که باید توجه کرد

انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین نوع ضد آفتاب

راهنمای انتخاب ضد آفتاب مناسب و بهترین کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوست شما

از قدیم الایام، بازی و ورزش زیر نور آفتاب چه در ساحل و چه در حیاط  منزل، یک تفریح و سرگرمی دلپذیر برای عموم مردم بوده است. قرار گرفتن روزانه در معرض نور آفتاب نیز امری اجتناب ناپذیر است.

همه‎ ما آگاهیم که دریافت بیش از حد نور آفتاب می‎تواند خطر ابتلا به سرطان و پیری ناشی از صدمه آفتاب (چروک‎های زودرس و تغییر نامطلوب رنگ پوست) را افزایش دهد. آفتاب سوختگی‎های آزار دهنده را که نگویید!

نور آفتاب از اشعه ماوراء بنفش تشکیل شده که با آسیب مستقیم DNA به پوست شما صدمه وارد می‎کند. قرار گرفتن در معرض آفتاب و آسیب به DNA، منجر به عواقب ناخواسته‎ای همچون سوختگی، پیری ناشی از صدمه آفتاب و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‎گردد.

برای کاهش این خطرات لازم است که در صورت امکان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید و هنگامی که قرار است برای یک بازه زمانی در معرض نور آفتاب باشید از کرم ضد آفتاب استفاده نمائید.

با وجود تنوع زیاد محصولات ضد آفتاب در بازار، ضروری است که بتوانیم به پرسش‎های مهمی پاسخ دهیم:

  • چطور می‎توان مناسب‎ترین ضد آفتاب را انتخاب کرد؟
  • آیا شما به اندازه کافی ضد آفتاب استفاده می‌کنید؟
  • طیف-گسترده یا broad spectrum چیست؟
  • ضد آفتاب‎ های مناسب پوست کودکان کدامند؟
  • به چه دلیل انتخاب ضد آفتاب مناسب اینچنین پیچده و حائز اهمیت است؟!

پاسخ‎هایی که این مقاله به شما ارائه می‎دهد، کمکتان می‎کند که دفعه‎ی بعد که در راهروی فروشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی هستید، بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنید.

با مفاهیم UVA، UVB و UVC آشنا شویم:

نور آفتای دارای اشعه فرابنفش (UV) است که به سلول‎های شما و سازوکارهای درونی آن‎ها، آسیب قابل توجهی وارد می‎کند.

پژوهشگران، اغلب برای کشتن باکتری‌ها و دیگر سلول‌های ناخواسته از اشعه UV استفاده می‌کنند. زیرا این اشعه نسبت به سلول‎های بدون حفاظ، بسیار مخرب عمل می‎کند.

اشعه UV، براساس میزان طول موج، از سه بخش اصلی تشکیل شده  است؛ UVA، UVB و UVC

UVA و UVB از نقطه نظر بالینی بسیار حائز اهمیت بوده و بسیاری از ضد آفتاب‎های ما، دارای مواد ممانعت کننده از آن‎ها هستند.

UVA به دو جزء UVA1 و UVA2 تقسیم می‌شود. هر دوی آن‎ها با پیری ناشی از صدمه آفتاب و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست مرتبط هستند. UVB نیز مجموعه‎ای از طول موج‌ها را شامل می‎شود که موجب ایجاد آفتاب سوختگی، پیری ناشی از صدمه آفتاب و سرطان پوست می‎گردد.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب

ضد آفتاب‎ها از ترکیباتی تشکیل شده‌اند که با جذب یا بازتاب اشعه UV و جلوگیری از اثرات مخرب آن بر پوست، نقش خود را ایفا می‎نمایند. به طور کلی ضد آفتاب‎ها به دو گروه عمده تقسیم می‎شوند:

  • مسدود کننده‎های فیزیکی (اکساید روی، اکساید تیتانیوم)
  • مسدود کننده‎های شیمیایی (آووبنزون، هوموسالیت و غیره)

مسدود کننده‎های فیزیکی، تحریک پذیری کمتری ایجاد کرده و اشعه UV را در طیف‎های UVA و UVB مسدود می‎نماید. یکی از مشکلات بسیاری از ضد آفتاب‎ها این است که ظاهر پوست شما را به رنگ نامطلوب سفید گچی درمی‎آورد! درست شبیه فیلم‎های ساحلی قدیمی!

از سوی دیگر، مسدود کننده‌های شیمیایی، طیف محدودتری از اشعه فرا بنفش را پوشش می‎دهد. به هر حال، فرمولاسیون اغلب ضد آفتاب‎ها به گونه‎ای است که از ترکیب چندین مسدود کننده شیمیایی، برای ایجاد پوشش کافی در برابر طیف‎های UVA و UVB تشکیل شده‌اند. کرم‎های ضد آفتاب‎ شیمیایی همچنین خطر ایجاد حساسیت و تحریک پوستی را دارند، اما این مشکل ممکن است برای افراد معدودی رخ دهد.

عامل محافظت از آفتاب یا SPF

یکی از معیارهای مهمی که ضد آفتاب‎ها با استفاده از آن سنجیده می‎شوند، “عامل محافظت از آفتاب” یا SPF است. درواقع SPF، میزان اشعه فرابنفش مورد نیاز برای ایجاد آفتاب سوختگی خفیف است. به طور مثال وقتی که گفته می‎شود ضد آفتابی دارای SPF برابر با 15 است، به این معنی است که مدت زمان آفتاب سوختگی در پوست پوشیده شده با این ضد آفتاب، 15 برابر پوست بدون حفاظت است.

علاوه براین، به خاطر داشته باشید که آفتاب سوختگی، اغلب توسط UVB ایجاد می‎شود و ممکن است SPF به تنهایی بیانگر توان یک ضد آفتاب در مسدود کردن UVA نباشد. بنابراین یافتن یک ضد آفتاب که “طیف-گسترده” باشد، امری حیاتی است.

در سال‎های  اخیر درمورد برچسب زدن SPF، اختلاف نظرهایی وجود دارد. SPF، میزان اشعه فرا بنفش مورد نیاز را برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پیش‎بینی می کند، اما ارتباط آن با میزان اشعه فرابنفش مسدود شده، خطی نیست. به‎طور مثال، عموما SPF برابر با 15، تقریبا میزان 93 درصد اشعه UV را مسدود می‎کند. این در حالی است که SPF برابر با 30 ممکن است حدود 97 درصد و SPF برابر با 45 تا 98 درصد را مسدود نماید!

به همین دلیل سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) توصیه نموده است که به ضد آفتاب‎ها، برچسب SPF بیش از 50 زده نشود. زیرا می‎تواند احساس امنیت کاذب را به مصرف کننده القاء نماید! در مجموع، آکادمی آمریکایی پوست شناسی توصیه نموده است که SPF بالای 30  با پوشش “طیف-گسترده” استفاده شود.

اثرگذاری ضد آفتاب

یکی از شایع‎ترین دلایل عدم کارایی ضد آفتاب، به این دلیل است که به طورتصادفی شسته شده و یا دوباره استفاده نمی‎شود. بسیاری از کرم‎های ضد آفتاب تاثیرگذاری خود را پس از چند ساعت قرارگیری در معرض آفتاب، ازدست می‎دهند. بنابراین تمدید کرم ضد آفتاب، حداقل هر دو ساعت یک بار، حائز اهمیت است.

قطعا اگر مشغول به شنا کردن باشید، این امر ضرورت بیشتری پیدا می‎کند. باید توجه داشت که اثرگذاری کرم‎های ضد آفتاب دارای برچسب “بسیار مقاوم به آب”، 80 دقیقه است. این مدت زمان برای ضد آفتاب‎هایی که با عنوان “مقاوم به آب” شناخته می‎شوند، 40 دقیقه است.

سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) اخیرا با استفاده از عبارت “ضدآب” برای ضد آفتاب‎ها مخالف کرده است. پرواضح است که حتی قوی‎ترین ضد آفتاب‎ها با سپری کردن روزی در استخر یا ساحل، مقاومت خود را از دست می‎دهند.

ضد آفتاب‎های مناسب کودکان

چه نوع ضد آفتابی مناسب پوست کودکان است؟ توصیه آکادمی اطفال آمریکا این است که کودکان از 6 ماهگی نیاز ب مصرف ضد آفتاب دارند. با توجه به اینکه در بدو تولد، لایه طبیعی محافظ پوست هنوز کاملا توسعه نیافته است، استفاده از ضد آفتاب میتواند موجب تحریک آن شود.

در این راستا، بسیاری از کودکانی دچار کاهش در عملکرد لایه طبیعی محافظ پوستشان هستند و استفاده از ضد آفتاب‎های فیزیکی همچون دای اکساید تیتانیوم و اکساید روی میتواند تحمل پوست کودکان را افزایش بدهد.

انتخاب ضد آفتاب مناسب

با توجه به تمام اطلاعات مذکور، چگونه ضد آفتاب مناسب پوستمان را انتخاب کنیم؟ دفعه بعد که در فروشگاه هستید، ضد آفتاب مورد نظرتان را برداشته و چند کلمه کلیدی را بررسی کنید.

توصیه آکادمی آمریکایی پوست شناسی، ضد آفتاب‎هایی با SPF بالای 30، طیف-گسترده و مقاوم به آب است. بقیه جزئیات به خودتان بستگی دارد!

اگر کرم ضد آفتابی که خریداری می‎کنید این کلمات را دارد، راه درستی را در پیش گرفته اید! پس از رعایت این نکات، انتخاب نهایی را سلیقه و احساس شما مشخص می‎کند. بسیاری از کرم‎های ضد آفتاب مسدود کننده فیزیکی (اکساید روی و تیتانیوم)، دارای طیف بسیار گسترده ای از پوشش بوده و موجب تحریک پوست نمی‎شوند. اشکال این ضد آفتاب‎ها این است که غالبا رنگ سفید ملایمی بر روی صورت و اندام‎ها ایجاد می نمایند.

ضد آفتاب های شیمیای (آووبنزون، هوموسالات و غیره) زمانی تاثیر قابل توجهی دارند که با هم ترکیب شوند. نتیجه این امر ایجاد رنگ سفید کمتری می باشد. در هر حال، ضد آفتاب های شیمیایی، برای برخی از مصرف کنندگان تحریک پوستی ایجاد می کنند..

انتخاب ضد آفتاب مناسب خیلی مهم است اما اگر روی پوست شما نباشد، هیچ فایده ای ندارد!!! بنابراین همواره به خاطر داشته باشید که اگر مشغول شنا هستید، هر 2 ساعت یک بار و یا زودتر آن را تمدید کنید.

استفاده از ضد آفتاب با SPF بالای 30، طیف-گسترده و مقاوم به آب همراه با سایر اقدامات محافظت در برابر نور خورشید، می تواند به شما در حفظ سلامت، جوان ماندن و در امان بودن پوست شما کمک کند. با رعایت این نکات با خاطری آسوده از فعالیت های روزانه خود لذت ببرید!

توصیه نسل زیبا ، کرم ضد آفتاب طیف گسترده بایومیمیک ( تقلید کننده رنگ پوست بدن ) فور اور بلوم

بهترین کرم ضد آفتاب ، کرم پودر ، کانسیلر ، فوندیشن ، فاندیشن ، انتخاب ضد آفتاب مناسب

این محصول ترکیبی ، از پوست در برابر UVB/UVA-HEV LIGHT & IR-A  (پرتوهای فروسرخ) محافظت می کند و همه این کار ها را در حالی انجام میدهد که به نرم کردن پوست و کاهش ظاهری خطوط و چروک ها نیز کمک می کند.

همچنین از ویژگی های آن یک رنگ جهانی است. فاندیشین بایومیمیک فور اور بلوم ، میزان SPF را برای به حداکثر رساندن مزایای استفاده از این محصولات انتخاب می کند. این دسته از محصولات به گونه ای طراحی شده اند تا رنگ پوست شما را یکنواخت و تنظیم کنند ، علاوه بر بیشترین قدرت محافظت و پوشانندگی که برای پوست فراهم می آورند.

پیشگیری کلید حل مشکلات است و ضد آفتاب هایی که نور HEV را مسدود می کنند، می توانند به محافظت از پوست در برابر آسیبهای ناشی از این نوع اشعه کمک کنند.اما اگر در حال حاضر متوجه رنگدانه قهوه ای بر روی پوست خود شده اید ، کمپانی فور اور بلوم موارد زیر را برای شما فراهم می آورد :

کرم سبک و روشن کننده فوق العاده قوی حاوی 2% هیدروکینون برای سفید و روشن کردن پوست و حتی به رنگ پوست و یکنواخت سازی آن کمک می کند. این محصول را می توانید بعنوان اولین قدم در درمان هیپرپیگمانتاسیون و یا نگهداری پوست استفاده کنید . یکی دیگر از پر فروش ترین، کرم های روشن کننده ، کرم ویتامین سی است، که  هیپرپیگمانتیشن را بدون استفاده از رتینول و هیدروکینون، درمان میکند. و از آن یک انتخاب ایده آل برای پوست های حساس ساخته است. اگر شما نگران تغییرات رنگدانه ای مانند ملاسما یا لکه های قهوه ای روی صورت خود هستید، متخصص پوست خود را در جریان قرار دهید و درمورد گزینه های موجود صحبت کنید.

به منظور مشاوره در خصوص محصولات فور اور بلوم با شماره 09023673837 بر روی واتس اپ یا تلگرام در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد.

بهترین کرم ضد آفتاب ، کرم پودر ، کانسیلر ، فوندیشن ، فاندیشن ، انتخاب ضد آفتاب مناسب

انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین نوع ضد آفتاب

1 نظر در “انتخاب ضد آفتاب مناسب ، نحوه انتخاب و نکاتی که باید توجه کرد

  1. متخصص پوست و زیبایی گفت:

    خیلی عالی بود، دست مریزاد واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *