انواع ویتامین, تغذیه سالم, تغذیه و سلامتی, خواص مواد غذایی, زیبایی, زیبایی پوست, صورت

بهترین کرم ویتامین سی برای پوست شما

ویتامین سی

چهار تا از بهترین ویتامین ها برای پوست شما

چهار تا از بهترین ویتامین ها برای پوست شما

دریافت ویتامین های مناسب

دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست شما را سالم و جوان جلوه دهد. همچنین استفاده از بهترین کرم ویتامین سی برای پوست شما می تواند یک منبع خوب تامین کننده ویتامین C  برای پوست باشد.

مراقبت از پوست شما باید یک بخش اساسی از رژیم درمانی شما باشد. بخاطر این که پوست بزرگترین عضو بدن شماست.

اولین چیزی که بیشتر متخصصان بهداشت به شما می گویند تا برای حفظ سلامتی پوست خود انجام دهید، محدودیت در قرار گرفتن معرض اشعه های مضر ماوراء بنفش نور خورشید (UV) است. اما در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین کار استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست خودتان است.

ولی نور خورشید همیشه بد نیست. روزانه فقط 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید ویتامین D در سراسر پوست شما کمک می کند. ویتامین D به همراه ویتامین های C ، E و K یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست شما است.

این می تواند به معنای کاهش در موارد زیر باشد :

  • لک پوست
  • سرخی پوست
  • چین و چروک پوست
  • خشکی بیش از حد پوست

ویتامین های ضروری پوست به صورت مکمل موجود است، ولی در محصولات مراقبت از پوست نیز یافت می شود.

در مورد این چهار ویتامین ضروری و این که چگونه این ویتامین ها می توانند به شما در دستیابی به سلامت بهینه پوست کمک کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ویتامین D

ویتامین D اغلب در مواقعی که نور خورشید توسط پوست شما جذب می شود ساخته می شود. وقتی این اتفاق می افتد کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود. سپس ویتامین D توسط کبد و کلیه ها گرفته شده و به بدن کمک می کند تا به سلول های سالم کمک کند. این کمک شامل پوست می شود، جایی که ویتامین D نقش مهمی در رنگ پوست دارد. حتی ممکن است به درمان [toggle title=” بیماری پسوریازیس” state=”close”]پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی مزمن است که باعث رشد سریع سلول های پوستی می شود. این سلول ها باعث ایجاد پوسته پوسته شدن در سطح پوست می شوند. التهاب و قرمزی از علائم بسیار رایج این بیماری است. مقیاس های پسوریاتیک معمولی به رنگ سفید و نقره ای است و در لکه های ضخیم و قرمز ایجاد می شوند. بعضی اوقات، این تکه ها شکسته و خونریزی می کنند. در مبتلایان به پسوریازیس، این فرایند تولید ممکن است فقط طی چند روز اتفاق بیفتد. این فلس ها به طور معمول روی مفاصل، مانند آرنج و زانو شکل می گیرند. آنها ممکن است در هر نقطه از بدن ایجاد شوند، از جمله: دست ها،پا،گردن،پوست سر و صورت[/toggle] کمک کند.

کلسیتریول یک نسخه انسانی از نوعی ویتامین D است که انسان به طور طبیعی آن را تولید می کند. کلسیتریول فعال‌ترین فرم شناخته شده ویتامین D۳ است که انتقال کلسیم روده‌ای را تحریک می‌کند. کلسیتریول یک کرم موضعی است که در معالجه افراد مبتلا به پسوریازیس موثر است. یک مطالعه معتبر در سال 2009  انجام شد، که در مجله Drug and DermatologyTrusted Source منتشر شده است که در بانک اطلاعاتی [toggle title=”بسیار معتبر از انستیتوی ملی بهداشت” state=”close”]پماد کلسیتریول: بهینه سازی درمان پسوریازیس کلسیتریول تعدیل کننده موضعی ویتامین D3، شکل فعال ویتامین D3 است، مدت زمان طولانی است که برای درمان پسوریازیس موضعی در اروپا و سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد و اخیراً در ایالات متحده (آمریکا) برای درمان پسوریازیس پلاک تصویب شده است. داروهای موضعی رایج ترین روش های درمان پسوریازیس در ایالات متحده آمریکا است و در رسیدن به اهداف درمان پسوریازیس مهم هستند. داروهای موضعی تقریباً توسط 85٪ از بیماران مبتلا به پسوریازیس استفاده می شوند.[/toggle] نیز تائید شده است، این مطالعه نشان داد که استفاده از کلسیتریول میزان التهاب و سوزش پوست را در افراد مبتلا به پسوریازیس کاهش داده و عوارض جانبی کمی ایجاد می کند.

موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، مصرف روزانه ویتامین D را 600 واحد بین المللی ( IU ) در روز توصیه می کند. ممکن است افراد در صورت بارداری یا در سنین بالای 70 سال به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند.

بهترین ویتامین E برای پوست شما

شما می توانید میزان مصرف ویتامین D را از طریق یکی از راه های زیر تامین کنید :

  • روزانه 10 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه سرطان پوست دارید.)
  • خوردن غذاهای غلیظ در صبحانه مانند غلات، آب پرتقال و ماست
  • خوردن غذاهایی که ویتامین D به طور طبیعی دارند، مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و کاد

بهترین ویتامین C

ویتامین C در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) در مقادیر زیادی یافت می شود. خواص ضد سرطان آنتی اکسیدان و نقش آن در تولید کلاژن به سلامت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل ویتامین C یکی از عناصر اصلی است که در بسیاری از محصولات ضد پیری و ضد چروک پوست یافت می شود.

مصرف ویتامین C به صورت خوراکی می تواند اثر کرم ضد آفتاب هایی را که برای محافظت در برابر اشعه UV مضر خورشید بر روی پوست شما اعمال می شود، تقویت کند. این کار را با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبودی زخم های بدن انجام می دهد. ویتامین C همچنین به دلیل نقش حیاتی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن دارد، می تواند علائم پیری را از بین ببرد. به بهبودی پوست آسیب دیده کمک می کند و در خیلی از موارد باعث کاهش چین و چروک می شود. مصرف کافی از بهترین کرم ویتامین سی برای پوست شما همچنین می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

به دلیل کاهش ویتامین C در محصولات بدون نسخه، مکمل های غذایی، و غذاهایی که می خوریم، کمبود این ماده مغذی مشهود است. مقدار مصرف توصیه شده این ویتامین 1000 میلی گرم در روز است.

اگر متوجه شدید که به میزان کافی ویتامین C در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید:

  • برای استفاده غذاها، بیشتر از مرکبات مانند پرتقال میل کنید.
  • منابع گیاهی دیگر ویتامین C مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و اسفناج را نیز بخورید.
  • آب پرتقال بنوشید.
  • مکمل ها را طبق توصیه پزشک مصرف کنید.
  • به دنبال درمان ضد پیری پوست با ویتامین C برای درمان خشکی، قرمزی، چین و چروک و لکه های سنی باشید.
  • با استفاده روزانه از بهترین کرم ویتامین سی برای پوست از روند پیری و چین و چروک پوست خود جلوگیری کنید.

بهترین کرم ویتامین سی برای پوست شما

ویتامین E

مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. کارکرد اصلی آن در مراقبت از پوست محافظت در برابر آفتاب است. در صورت استفاده از ویتامین E روی پوست، نور UV مضر از خورشید را جذب می کند. عکس برداری به توانایی بدن در به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش اشاره دارد. این می تواند به جلوگیری از لکه های تیره و چین و چروک کمک کند.

به طور معمول بدن ویتامین E را از طریق سبوم ( غدد چربی پوست یا غدد سباسه ) که یک ماده روغنی/مومی از منافذ پوستی ساطع می شود، تولید می کند. چربی ترشح شده از این غدد یا سبوم (Sebum) نقش بسیار عمده‌ای در زیبایی و سلامت پوست دارد. ترشح کم آن باعث خشکی پوست و ترشح بیش از حد آن نیز می‌تواند عوارضی مانند جوش یا آکنه را ایجاد کند. اگر به خصوص پوست خشک دارید، ویتامین E می تواند در مقابله با کمبود سبوم به شما کمک کند. ویتامین E همچنین در درمان التهاب پوست کمک می کند.

در حالی که ویتامین E در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست موجود است، مشکل اینجاست که با قرار گرفتن در معرض آفتاب، اثرات آن به حداقل می رسد. دریافت مقدار کافی ویتامین E در رژیم غذایی مورد نیاز است. اکثر بزرگسالان به حدود 15 میلی گرم ویتامین E در روز نیاز دارند.

شما می توانید میزان مصرف خود را از موارد مختلف زیر تامین کنید :

  • با خوردن آجیل و دانه بیشتری مانند بادام، فندق و تخمه آفتابگردان می توانید ویتامین E دریافت کنید.
  • با مصرف یک ویتامین E یا مکمل ویتامین E جداگانه
  • با استفاده از محصولات موضعی که حاوی ویتامین E و ویتامین C هستند (این می تواند در محافظت در برابر نور موثرتر از محصولاتی باشد که فقط یکی از این دو را شامل می شود)

 

ویتامین K

ویتامین K برای کمک به روند لخته شدن بدن ضروری است، که به بدن کمک می کند تا زخم ها، کبودی ها و نواحی آسیب دیده از عمل جراحی را بهبود بخشد.

همچنین تصور می شود که عملکرد اصلی ویتامین K به برخی از شرایط پوستی مانند موارد زیر بستگی دارد :

  • علائم کششی
  • رگه های عنکبوتی
  • زخم ها
  • نقاط تاریک
  • دایره های سرسخت زیر چشمان شما

ویتامین K در بسیاری از کرم های موضعی مختلف برای پوست یافت می شود و می تواند به درمان انواع شرایط پوستی کمک کند. پزشکان به طور مکرر از کرم هایی که حاوی ویتامین K هستند برای بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، استفاده می کنند تا به کاهش تورم و کبودی کمک کنند. این ممکن است در سرعت بهبود پوست کمک کند. با این حال، تحقیقات نشان داده که تأثیر ویتامین K بر روی پوست محدودتر از ویتامین E و C است.

بهترین ویتامین K برای پوست شما

طبق اعلام دانشگاه فلوریدا، ویتامین K در ایالات متحده بسیار کمیاب است.
بزرگسالان روزانه بین 90 تا 120 میکروگرم (UG) برای مقدار مصرف خود نیاز دارند.

شما می توانید با خوردن غذاهای زیر میزان مصرف خود از ویتامین K را افزایش دهید :

  • کلم پیج
  • اسفناج
  • کاهو
  • کلم
  • لوبیا سبز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *