ریزش مو

علل ریزش مو و چرخه رشد مو

ریزش مو در دوران بارداری و درمان

علل ریزش مو و چرخه رشد مو ، علت ریزش مو و نحوه تقویت و کمک به رشد مو ، دلایل ریزش مو ، دلیل ریزش مو ، بانوان ، آقایان ، خانم ها ، تقویت مو ، ریشه مو

مو از فولیکول که زیر پوست قرار دارد ، رشد می کند. مواد از طریق مویرگ های خونی که در نزدیکی فولیکول قرار دارد تغذیه می شود که مواد ضروری برای رشد مو را فراهم می کند.

هر تار مو از نطقه شروع رشد تا مرحله پایانی از دست رفتن مو ، چهار مرحله را سپری می کند. این 4 مرحله عبارتند از :

  • آناژن
  • کاتاژن
  • تلوژن
  • اکسوژن

در هر زمان ، یک تار مو می تواند در یکی از این چهار مرحله فوق قرار داشته باشد.

با گذشت زمان ، مدت زمان چرخه آناژن کوتاه تر می شود. بنابراین مو ممکن است ضعیف تر شده و نازک تر بعد از هر مرحله گردد. بنابراین ، بسیار مهم است تا شخص اطمینان حاصل کند که رژیم غذایی مناسب و ضروری برای رشد مو ، به درستی رعایت می گردد.

  1. آناژن ( مرحله رشد مو ) :

این مرحله معمولا بین 2 تا 7 سال طول می کشد و تعیین کننده طول مو نیز می باشد.

  1. کاتاژن ( مرحله انتقال ) :

مرحله انتقال معمولا 10 روز طول می کشد ، طی این مدت ، فولیکول جمع شده و از لایه درمال جدا می گردد.

  1. تلوژن ( مرحله استراحت ) :

این مرحله معمولا 3 ماه طول می کشد که مرحله استراحت می باشد ، که معمولا 10 الی 15 درصد موی انسان در این مرحله قرار دارد. در حالی که مو های قدیمی ( کهنه ) در مرحله استراحت قرار دارند ، موهای جدید شروع به رشد می کنند.

  1. اکسوژن ( مرحله موی جدید ) :

این مرحله ، مرحله ای از استراحت می باشد که مو شروع به ریزش می کند و رشد موی جدید ادامه می یابد. تعداد ریزش مو به طور معمول می تواند بین 50 تا 150 تار مو در روز باشد.

اگر مرحله استراحت مو خیلی سریع شروع شود ، همراه با ریزش موی زیادی بوده و تار موی جدید شروع به نازک شدن می کند.

آناژن ، کاتاژن ، تلوژن ، اکسوژن

علل ریزش مو و از دست رفتن مو

عوامل متعددی  برای از دست رفتن مو از جمله شیوه زندگی که باعث ریزش مو می گردد وجود دارد. با درک و آشنایی با این عوامل ، می تواند تا حدود زیادی از ریزش موی خود جلوگیری کرد.

تغذیه ضعیف

اگر تغذیه شما فاقد مواد خاصی باشند ، می تواند روی رشد مو تاثیر بگذارد. به عنوان مثل ، ریزش موی مردان به دلیل هورمون دی هیدروتسترون ( DHT ) اتفاق می افتد که مانع رشد مو، از طریق جلوگیری از رسیدن مواد مغذی به ریشه مو می گردد که در نهایت به ریزش موی مردان منجر می شود.

تغذیه های سرشار از پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد موی سالم ضروری می باشند ، چرا که فولیکول ها مو بافت غیر ضروری بدن بوده و یکی از آخرین بافت های بدن می باشند که مواد مغذی را دریافت می کنند.

پروتئین ها

در هر روز حد اقل 150 گرم پروتئین مصرف کنید. این مورد به این دلیل است که تارهای مو ، به طور متوسط 80 تا 95 درصد از پروتئین تشکیل شده اند. مواد غذایی دارای پروتئین بالا شامل گوشت ، مرغ ، ماهی ، دانه های لوبیا ، تخم مرغ ، پنیر و … می باشند. این قسمت مهمترین بخش تغذیه مناسب برای رشد موها می باشد.

آهن

کمبود آهن در بدن می تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد ، بخصوص در افرادی که تغذیه ای با پروتئین کم دارند.

مواد معدنی ضروری

از مواد معدنی مهم دیگر در بدن برای داشتن موی سالم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زینک ( Zinc ، موجود در غذاهای دریایی و حبوبات )
  • سیلیکا ( Silica ، موجود در سیبب زمینی ، فلفل های قرمز و سبز )
  • منیزیم ( Magnesium ، موجود در سبزیجات )
  • اسید های چرب ضروری مثل اسید های امگا که در ماهی موجود می باشند.

سن

هر فرد بین سنین 20 تا 30 سال ، به طور متوسط ، به تعداد 615 عدد فولیکول در هر سانتی متر مربع دارد و این تعداد وقتی به سن 50 می رسد به 485 عدد کاهش می یابد و هر تار مو نیز نازک تر می شود که در نتیجه حجم مو نیز کمتر می شود.

استرس

در مواجهه با استرس های روزانه زندگی ، غده آدرنال ، آدرنالین بیشتری ترشح می کند که به نوبه خود باعث افزایش ترشح تستسترون و دیهیدرو تستسترون (Dihydrotestosterone ، DHT ) می گردد .  DHT در مردان از طریق جلوگیری از رسیدن مواد معدنی به ریشه مو ، باعث افزایش ریزش مو می گردد.

برای برخی افراد ، استرس روزانه باعث ریزش مو می گردد که می تواند به یک چرخه نامتناهی تبدیل گردد ، به این صورت که استرس باعث ریزش مو ، و اثر احساسی ناشی از ریزش مو ، باعث افزایش استرس گردد.

سیگار کشیدن

علل ریزش مو و چرخه رشد مو ، علت ریزش مو و نحوه تقویت و کمک به رشد مو ، دلایل ریزش مو ، دلیل ریزش مو ، بانوان ، آقایان ، خانم ها ، تقویت مو ، ریشه مو

سیگار کشیدن می تواند اثر تخریبی بر روی رشد موی سالم داشته باشد. مشاهده شده است که سیگار کشیدن باعث ضعف فشار گردش خون می گردد که به نوبه خود می تواند تاثیر منفی بیشتری بر روی میزان خون در دسترس برای مو ، داشته باشد.

محلول ضد ریزش مو و تقویت کننده مو

 

اسپری ضد ریزش موی کوراک ( Pop Con ) بر اساس آخرین تکنولوژی های تولید و فورمولاسیون جهت جلوگیری از ریزش مو در آقایان و خانم ها از طریق افزایش دوره آناژن ، همچنین رساندن مواد مغذی مورد نیاز به فولیکول ریشه مو طراحی شده است. جهت مشاهده جزئیات و خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول و یا نحوه سفارش و خرید می توانید به شماره 09023673837 بر روی تلگرام و یا واتس اپ پیام دهید.

علل ریزش مو و چرخه رشد مو ، علت ریزش مو و نحوه تقویت و کمک به رشد مو ، دلایل ریزش مو ، دلیل ریزش مو ، بانوان ، آقایان ، خانم ها ، تقویت مو ، ریشه مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *