دانستنی, زیبایی, زیبایی پوست, سلامت عمومی, صورت

لایه برداری پوست صورت

لایه برداری پوست صورت

چرا لایه برداری پوست صورت مهم است و چگونه پوست را لایه برداری یا پاکسازی کنیم ؟

هرچه سن ما بالا تر می رود ، گردش و یا چرخه سلولی پوست ( تجدید سلول ها ) کند تر می شود و سلول های مرده ای که به روی هم انباشته می شوند ، باعث می شوند تا پوست شما بسیار بی رنگ و خسته نشان داده شود. لایه برداری پوست، روش بسیار خوبی برای صاف و تمیز و شاداب نگه داشتن پوست است. هنگامی که شما لایه برداری می کنید ، سلول های کهنه و مرده بر روی سطح خارجی پوستتان را از بین می برید. شما باید حد اقل چند بار در هفته ( 2 الی 4 ) لایه برداری پوست را انجام دهید ، تا پوستی درخشان داشته باشید و فراموش نکنید تا زمانی که لایه برداری نکرده باشید هیچ ماده یا کرم یا محصول دیگه ای بر روی پوست استفاده نکنید ، تا زمانی که پاکسازی پوست به درستی انجام نشده باشد ، نتیجه لازم را بر روی پوست شما نخواهد داشت. بنابراین برای حصول بهترین نتیجه از دیگر محصولات مراقبت از پوست ، لایه برداری و پاکسازی پوست ضروری است ، این امر باعث می شود تا پرز های پوست باز تر و تمیز تر باشد و در نتیجه محصولات دیگر به راحتی جذب پوست شوند.

لایه برداری پوست صورت ، چگونه لایه برداری کنیم.

مراحل لایه برداری پوست صورت

مرحله 1 : موی خود را کاملا با یک هد بند و یا چیز دیگری بالا ببندید تا بر روی صورت شما قرار نگیرد و مانع انجام فعالیت شما بر روی پوست صورت نشود.

مرحله 2 : پوست صورت خود را به مدت چند دقیقه در معرض بخار آب گرم قرار دهید تا منافذ پوست شما باز شود.

مرحله 3 : بعد از باز کردن منافذ ، پوست خود را با شوینده مخصوص پوست خود ، شستشو دهید تا اطمینان حاصل کنید که پوست شما برای لایه برداری آماده و تمیز است. ( توصیه ما ژل شستشوی فور اور بلوم )

مرحله 4 : اگر قبلا از لایه بردار استفاده نکرده اید ، یک بار به مدت کوتاه بر روی قسمتی از دست یا دیگر قسمت های غیر حساس بدن ، از لایه بردار خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که به این محصول ، حساسیت ندارید.

مرحله 5 : لایه برداری که قرار است استفاده کنید را بر روی پوست خود قرار دهید و به صورت دورانی بر روی پوست خود با دست ماساژ دهید ، تا از شر سلول های مرده بر روی پوستتان خلاص شوید. ( توصیه ما ماسک لایه بردار و تمیز کننده پوست رودیوم بیوتی )

مرحله 6 : لایه بردار را با آب ولرم از روی پوست خود پاکسازی و شستشو دهید و سپس بر روی پوست خود ، آب یخ بریزید تا منافذ بسته شود.

مرحله 7 : با یک حوله نرم ، پوست خود را به آرامی خشک کنید و مواظب باشید که پوست را با شدت زیاد ماساژ نداده و نمالید.

مرحله 8 : بعد از لایه برداری از یک مرطوب کننده سبک و سپس از یک ضد آفتاب استاندارد بر روی پوست خود استفاده کنید ، ضد آفتابی که اجازه هدر رفت رطوبت از روی پوست را ندهد و از پوست شما در برابر اشعه UV آفتاب ، محافظت کند.

کرم ویتامین سی بلوم به عنوان مرطوب کننده سبک توصیه می شود.

کرم ویتامین سی بلوم

کرم ویتامین سی بلوم

لایه برداری پوست صورت ، چگونه لایه برداری کنیم.

نکاتی در لایه برداری پوست صورت

  • واکسینگ یا موم اندازی نیز خود به نوعی لایه برداری محسوب می شود.
  • لایه برداری را در صبح انجام دهید ، زیرا که بازسازی سلول در شب انجام می شود.
  • پوست را نباید زیاد ماساژ داد ، زیرا که در این حالت پوست آسیب خواهد دید.
  • از یک قلم موی الکترونیکی شستشو ( Electronic Face Brush ) برای شستشوی صورت استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که قبل از لایه برداری ، هیچ آرایش و یا مواد دیگری بر روی پوست شما وجود ندارد ، زیرا در صورت وجود ، پاکسازی عمیق پوست صورت نخواهد گرفت
  • هرگز از آب داغ برای پاکسازی لایه بردار از روی پوست استفاده نگردد ( حتما آب ولرم باشد )
  • اگر پوست شما توسط آفتاب سوخته و یا دارای زخم یا برش می باشد ، از لایه بردار استفاده نکنید.

روش ساخت ماسک های خانگی برای انواع پوست

پوست چرب

برای ساخت یک لایه بردار چای سبز شما به موارد زیر نیاز دارید :

  • 2 کیسه کوچک از چای سبز ( نپتون )
  • یک فنجان آب داغ
  • چند قطره آب لیمو
  • 2 قاشق چای خوری شکر

روش تهیه : چای سبز ها را در درون آب داغ بریزید و صبر کنید تا زمانی که آب خنک شود. هنگامی که خنک شد ، کیسه های چای سبز را از آن بیرون بیاورید. به اندازه 2 قاشق سوپ خوری ( قاشق بزرگتر ) ، شکر را با آب لیمو ترکیب کنید. در صورت نیاز می توانید چای سبز بیشتری هم اضافه کنید.

با استفاده از انگشت یا قلم مو و یا اسکراب به مدت چهار دقیقه این ماده را بر روی پوست خود ماساژ دهید و بعد با آب شتسشو دهید ، این عمل را به تعداد دو بار در هفته انجام دهید.

پوست خشک 

برای تهیه یک ماسک با زمینه قهوه ، شما به یک قاشق سوپ خوری دانه های قهوه و آب نیاز خواهید داشت. دانه های قهوه را با یک میکسر و یا مخلوط کن و یا خرد کن ریز کنید و در آب حل کنید ، این ماده را بر روی پوست خود قرار دهید و به مدت 6 دقیقه به صورت دورانی بر روی پوست خود ماساژ دهید و سپس با آب شستشو دهید و پوست خود را خشک کنید.

لایه برداری پوست صورت با اسکراب قهوه

پوست ترکیبی 

هنگامی که می خواهید لایه بردار جو دو سر و عسل درست کنید ، شما به 15 قطره چای قهوه ای و عصاه گیاه اسطوخودوس یا لاواندولا ، یک قاشق چایخوری جوز هندی ( Nutmeg ) ، دو قاشق سوپ خوری عسل و نصف فنجان جو دو سر نپخته نیاز دارید.

از یک مخلوط کن استفاده کرده و جو دو سر را خرد کنید ، اما زیاد خورد نشود که شبیه پودر شود و بعد آن را در یک کاسه بریزید و سپس همه مواد دیگر را در آن بریزید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شود. این ترکیب را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ داده و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند و در نهایت با آب ولرم آن را بشویید.

پوست نرمال

برای تهیه یک لایه بردار شکر و آب لیمو ، شما به 1 قاشق سوپ خوری روغن زیتون و مقداری عسل ارگانیک نیاز خواهید داشت و همچنین نصف قاشق سوپخوری لیموی تازه و شکر ریز شده. آب لیمو و روغن زیتون را در یک کاسه بریزید و آنها را با هم ترکیب کنید ، سپس عسل را به آن اضافه کنید تا زمانی که نیم سفت شود  ، در آخر شکر را تا جایی که فکر می کنید کافیست به آن اضافه کنید . سپس این ترکیب را به مدت 7 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

پوست حساس

برای تهیه لایه بردار شکر با چاشنی کدو تنبل ، شما به یک فنجان شکر ، 2 قاشق سوپخوری عسل خام و 8 قطره از عصاره های دارچین ، زنجبیل و جوز هندی نیاز دارید. همچنین یک چهارم فنجان روغن زیتون

همه این مواد را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف شیشه ای نگه داری کنید. این ترکیب لایه بردار را به مدت 6 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و بعد شستشو دهید.

بهترین و استاندارد ترین حالت، استفاده از ماسک های لایه برداریست که پایه علمی داشته و توسط دانشمندان صنعت زیبایی فرموله می شوند

نسل زیبا ، ماسک زغال لایه بردار و روشن کننده رودیوم بیوتی را به شدت توصیه می کند ، این ماسک را می توانید از اینجا ببنید و اطلاعات کامل آن را مطالعه کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول و یا نحوه سفارش و خرید می توانید به شماره 09023673837 بر روی تلگرام و یا واتس اپ پیام دهید.

TELEGRAM ID : @naslezibaco

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *