زیبایی پوست

ویتامین D ، نور آفتاب و پوست انسان

همانطور که میدانید ، نور آفتاب جهت تولید ویتامین D برای پوست نیاز است. ویتامین D ، برای داشتن استخوانهایی محکم و عملکرد درست ایمنی بدن بسیار مهم است. مطالعات و مشاهدات جدید مشخص می کنند که وجود ویتامین D در حد و اندازه کافی در بدن به عنوان یک فاکتور مهم در جلوگیری از بیماری های بزرگی که ممکن است پدید آیند بسیار ضروری است. ( بیماری هایی شامل برخی از سرطان ها ، سفت شدن بافت ها ، فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت های نوع اول و برخی از بیماری های روانی و ذهنی )

مطالعات اخیر نشان داده اند که حد اقل نیمی از جمعیت بالغ آمریکا کمبود ویتامین D دارند ، زیرا ویتامین D هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار گیرد توسط پوست تولید می گردد.

بعضی از دانشمندان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض خورشید به میزان معقول برای تولید ویتامین D ضروری است که مصرف کرم ضد آفتاب از این عمل و سنتز ویتامین D جلوگیری می کند.

با بالا رفتن سن، توانایی پوست برای تولید ویتامین D کاهش می یابد. گفته شده است که قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت 30 دقیقه در روز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب به اندازه مصرف 10,000 IU ( واحد بین المللی ) از ویتامین D است. زیرا بدن انسان ویتامین D را در لایه های چربی ذخیره می کند و تقریبا نیمی از ویتامین D تولید شده توسط آفتاب برای استفاده در آینده ذخیره می شود. مقدار مجاز پیشنهادی ویتامین D برای بدن، روزانه 800 IU است. بر اساس مطالعات سلامت عمومی دانشگاه هاروارد ، بسیاری از متخصصین در حوزه ویتامین D، امروزه بر این باورند که مقدار صحیح و سالم برای دریافت ویتامین D از تمام منابع ترکیب شده شامل تغذیه ، مکمل ها و قرار گیری در معرض نور آفتاب بین  1000-2000 (UI)به طور روزانه است. عموما پیشنهاد می شود که هر کسی که از طریق غذا ویتامین D مصرف می کند ، میزان مصرف را به 2000 IU در روز محدود کند. آکادمی پوست آمریکا معتقد است که افراد می توانند مقدار ویتامین D مورد نیازشان را بدون قرار گیری در معرض آفتاب که خطر اشعه UV وجود دارد بدست آورند. مقدار مناسبی از ویتامین D  می تواند با خوردن غذا ها و مکمل های سرشار از ویتامین D شامل شیر ، ماهی های چربی دار نظیر سالمون ، ساردین یا ماهی تن به طور طبیعی بدست آید. از دیگر غذاهایی که دارای ویتامین D کمتری هستند می توان به تخم مرغ، آب پرتقال و قارچ اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *