زیبایی, زیبایی پوست, ضد آفتاب, مراقبت از پوست

کرم ضد آفتاب ؛ سپر محافظت از پوست در تمام روزهای سال

کرم ضد آفتاب ؛ سپر محافظت از پوست

کرم ضد آفتاب؛ سپر محافظت از پوست در تمام روزهای سال: آیا قرار است روزی پرانرژی و پرکار یا یک روز خوش با دوستان خود داشته باشید؟ این تفاوتی نمی‌کند. کرم ضدآفتاب همراه همیشگی برای خانم‌ها و آقایانی است که به زیبایی، سلامت و جوانی پوست خود اهمیت می‌دهند. بنابراین، آیا آفتاب درخشان باشد یا آسمان ابری و بارانی، همیشه به ضدآفتاب خود فکر کنید!

در طول روز، همه‌ی ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با تابشات خورشید روبرو می‌شویم. در میان تابشات غنی از ویتامین D، امواج و اشعه‌های مضر نیز وجود دارند که تابش مداوم آن‌ها سلامت و شادابی پوست را در معرض خطر قرار می‌دهد: چروک و لکه‌هایی که همیشه از آن‌ها بیزار هستیم!

به خوشی، فرهنگ استفاده از ضدآفتاب به خوبی جا افتاده و مراقبت‌های پوستی هر روز در حال افزایش هستند. اما معیارهای انتخاب و خرید ضدآفتاب هم باید با تغییرات و پیشرفت‌های اخیر هماهنگ شوند. اگر به سلامت سلول‌های دوست‌داشتنی پوستتان اهمیت می‌دهید، مطلب امروز مینی ژوپ را تا انتها دنبال کنید!

مروری بر بهترین برندهای تولید کننده کرم ضد آفتاب در بازار

پرفروش ترین ۲۰۲۰

کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution

کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو مدل Spot Solution حجم 40 میلی لیتر

الارو از پرفروش‌ترین محصولات ضد آفتاب در ایران است که با انواع پوست‌ها سازگاری دارد. کم‌تر بانوی ایرانی از این محصول قوی و فاقد رنگ استفاده نکرده است!

یکی از ویژگی‌های این محصول همان برچسب وسیع الطیف است که باعث می‌شود دارای فیلترهای پیشرفته حفاظت در برابر UVA و UVB باشد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول ضد لک موثر و قوی و کاهش دهنده انواع کک و مک و لکه‌های ناشی از جای جوش است.

کرم ضدآفتاب ایزدین مدل Fusion water spf 50

کرم ضدآفتاب ایزدین مدل Fusion water spf 50

ایزدین از معتبرترین برندهای تولید کننده ضد آفتاب است. یکی از خواص این ضد آفتاب کاربرد وسیع آن برای انواع پوست‌ها با SPF 50 است. ضمنا به دلیل بسته بندی ویژه محصول، استفاده از آن راحت و بی دردسر خواهد بود.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول فاقد چربی و بر پایه آب تولید شده است. بنابراین در طول ساعات روز و فعالیت بدنی می‌توانید بدون نگرانی بابت تعریق سطح پوست از آن استفاده کنید.

اسید هیالورونیک و ویتامین E این محصول راهبرد مناسبی برای مرطوب کنندگی پوست‌های خشک خواهد بود.

کرم ضد آفتاب سینره SPF50

کرم ضد آفتاب سینره SPF50 حجم 50 میلی لیتر

بین برندهای ایرانی، سینره همیشه محصولی برای رقابت با برندهای برتر خارجی دارد! کرم ضد آفتاب سینره SPF 50 محصول تخصصی پوست‌های چرب است که با فرمولاسیون فاقد چربی خود، جلوه مات به پوست می‌دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد پارابن بوده و دارای فاکتور محافظتی PA+++ است. ساختار سبک آن برای پوست‌های چرب فوق العاده مناسب خواهد بود.

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل SPF50

کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر مدل Oily and Acne-Prone SPF50 حجم 40 میلی لیتر

بین برندهای ایرانی، سینره همیشه محصولی برای رقابت با برندهای برتر خارجی دارد! کرم ضد آفتاب سینره SPF 50 محصول تخصصی پوست‌های چرب است که با فرمولاسیون فاقد چربی خود، جلوه مات به پوست می‌دهد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول فاقد پارابن بوده و دارای فاکتور محافظتی PA+++ است. ساختار سبک آن برای پوست‌های چرب فوق العاده مناسب خواهد بود.

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم مدل Matex Tinted SPF50

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم مدل Matex Tinted SPF50

اگرچه محصولات ضد لک و کرم ضد آفتاب جداگانه تولید می‌شوند، اما برند پریم توانسته محصول دوکاره خود را در این زمینه با موفقیت ارائه دهد.

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم مدل Matex Tinted SPF50 هم محصولی جوان کننده و هم آرایشی است. اول این که با قرار دادن کرم پودر این محصول روی پوست، رنگ صورت به‌رنگ بژ متمایل می‌شود. به علاوه کرم حاوی عصاره انگور بوده که خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

کاربرد آرایشی در کنار SPF و فیلتر محافظتی در برابر UVA و UVB مهم‌ترین ویژگی‌های محصول هستند. بنابراین پریم می‌تواند بهترین کرم ضد آفتاب داخلی برای مصرف کنندگان باشد.

ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium

کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium

برای پوست‌های چرب، هیچ چیز نظیر کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مدل Oily And Acne-Prone Medium سبک و موثر نیست. این محصول حاوی عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا و آلوئه ورا انانتیا کلرانتا است که فرمولاسیون مرطوبی ایجاد می‌کنند.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

محصول دارای فیلتر محافظتی در برابر UVA و UVB بوده و فرمولاسیون سبک آن پوشش دهی کامل و یکنواختی روی پوست ایجاد می‌کند.

کرم ضد آفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

 کرم ضد آفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

برند فرانسوی بیودرما، تولید کننده یکی از سبک‌ترین کرم ضد آفتاب بوده که محصول خود را در مدل Photoderm spot عرضه کرده است.

آن چه این محصول را متمایز می‌کند

این محصول دارای فیلتر محافظتی در برابر UVA و UVB است.

نوع‌های مختلف ضد آفتاب در بازار

کرم ضد آفتاب معمولا در قالب لوسیون تولید می‌شود و استعمال آن روی پوست تا حدی اشعه‌های مضر آفتاب را دفع می‌کند. کرم‌های ضدآفتاب می‌توانند به صورت لوسیون، اسپری، کرم و … وجود داشته باشند.

 

ترکیبات ضد آفتاب در بسیاری از محصولات آرایشی و ضد آفتاب استفاده می‌شوند. کافی است نگاهی به ترکیبات لوسیون بدن خود داشته باشید تا موادی نظیر زینک اکساید را در لیست مواد تشکیل دهنده مشاهده کنید. اما بگذارید اول با این سوال شروع کنیم:

کاربرد کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب معمولا در قالب لوسیون تولید می‌شود و استعمال آن روی پوست تا حدی اشعه‌های مضر آفتاب را دفع می‌کند. کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند به صورت لوسیون، اسپری، کرم و … وجود داشته باشند. اما محبوب ترین شکل ضد آفتاب‌ها، همان کرم‌‌های ضد آفتابی هستند که روزانه استفاده می‌کنیم.

ترکیبات ضد آفتاب خود را بشناسید

اولین چیزی که قبل از خرید هر نوع محصول آرایشی ممکن است جلب توجه کند، ویژگی‌ها و ترکیبات آن است. اُکتینوکسالات، اُکتوکریلن، تیتانیوم دی اکساید، زینک اکساید و اکسی بنزن از مهم‌ترین فاکتورهای شیمیایی به کار برده شده در فرمولاسیون بهترین کرم ضد آفتاب هستند.

این ترکیبات در واقع فیلترهای شیمیایی گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند تا مقادیر اضافی اشعه فرابنفش روی پوست را متابولیزه کنند. همیشه ضد آفتاب‌ها در قالب یک کرم عرضه نمی‌شوند. مثلا پماد زینک اکساید که خود بخشی از ترکیبات لوسیون‌های ضد آفتاب را تشکیل می‌دهد می‌تواند به تنهایی اثرات محافظتی داشته باشد.

به هر حال رویکرد مصرف کنندگان به سبب عوارض استفاده طولانی مدت از پمادهایی نظیر زینک اکساید، کرم ضد آفتاب بوده است.

فاکتورهای موثر در انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب خوب

قبل از خرید روی بسته بندی محصول را دقیق چک کنید. ببینید آن چیزی که محصول به شما می‌دهد با خواسته‌ها و نیازهای پوستتان تطابق دارد یا نه. مثلا:

به SPF محصول دقت کنید

قابلیت فیلتر اشعه فرابنفش خورشید در محصولات ضد آفتاب با معیار SPF مشخص می‌شود. در واقع SPF نشان می‌دهد که کرم ضد آفتاب در جنگ با اشعه‌های مضر چند مرده حلاج است! پس مهم‌ترین فاکتوری که باید بدان دقت کنید همین SPF است.

طبق تحقیقات صورت گرفته SPF 15 می‌تواند بیش از هشتاد درصد اشعه‌های مضر را دفع کند. این در حالی است که SPF 30 می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد UV را از بین ببرد. بنابراین توصیه می‌شود که از SPFهای بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.

فراموش نکنید که SPF بالاتر نشانگر کیفیت و قدرت بالاتر کرم ضد آفتاب نیست. در واقع هر چه قدر SPF بالاتر می‌رود محافظت کنندگی آن با توجه به ویژگی‌های پوستی تغییر می‌کند. بنابراین قرار نیست در آفتاب سوزان از SPF بالاتر و در روزهای ابری از SPF سبک‌تر استفاده کنیم!

SPF کرم ضد آفتاب هرگز برابر با مواد آرایشی نیست

برخی از افراد به بهانه برچسب استفاده از SPF در محصولات آرایشی نظیر لوسیون بدن یا کرم پودر، از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که SPF به کار برده شده در کرم ضد آفتاب ضدها برابر قوی‌تر از اندک ضد آفتابی است که در فرمولاسیون یک کرم پودر استفاده می‌شود.

 

در لینک زیر ویدئویی از نحوه استفاده بهترین کرم ضد آفتاب را ببینید :

گول تبلیغات ” ضد آب” را نخورید!

اگرچه برخی از ضد آفتاب‌ها با قیمتی بیش‌تر و تبلیغات فریبنده‌تر عرضه می‌شوند اما گاهی با آن تبلیغات پر زرق و برق فاصله زیادی دارند. هیچ ضد آفتابی صد درصد ضد آب نیست. متخصصان معتقدند حتی اگر از بهترین کرم ضد آفتاب هم که استفاده می‌کنید باید هر ۲ ساعت یک بار محصول را روی پوستتان تجدید کنید!

ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی؟ کدام بهتر است؟

محصولاتی که در بازار می‌بینید بر حسب ترکیباتی که دارند به دو دسته معدنی ( فیزیکی) و شیمیایی تقسیم می‌شوند. مصرف کنندگان همیشه بین انتخاب یکی از این دو نوع ضد آفتاب‌ها مردد بوده‌اند. اما واقعا این دوراهی این قدر باید سردرگم کننده باشد؟!

کرم‌های ضد آفتاب معدنی؛ سپر فیزیکی صورت

دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی دو ماده معدنی مهمی هستند که در ترکیب ضد آفتاب‌های معدنی یا فیزیکی استفاده می‌شوند. متخصصان معتقدند این نوع کرم‌ها منافذ پوست را نظیر یک سد فیزیکی پر می‌کنند. برخی تصور می‌کنند این نوع ضد آفتاب‌ها خاصیت ارگانیک دارند و از نظر آسیب‌های جانبی برای پوست و سلامت آن بهتر هستند.

کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی؛ سد دفاعی مستحکم پوست

در کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی انواع مختلفی از ترکیبات نظیر اکسی بنزن، اکتی نوکسات، اکتی سالات و آووبنزون استفاده می‌شوند. این ترکیبات آن قدر گسترده هستند که می‌توانند با خواص خود،ضد آفتاب کاملی برای پوست باشند.

اگرچه برخی اعتقاد دارند که ضد آفتاب معدنی ارگانیک است، اما فرمولاسیون این دو نوع ضد آفتاب در عمل هیچ تفاوتی باهم دارد!

سوالات متداول

ضد آفتاب چند درصد استفاده کنیم؟

طبق تحقیقات صورت گرفته SPF 15 می‌تواند بیش از هشتاد درصد اشعه‌های مضر را دفع کند. این در حالی است که SPF 30 می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد UV را از بین ببرد. بنابراین توصیه می‌شود که از SPFهای بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.

ضد آفتاب وسیع الطیف چه فرقی با ضد آفتاب معمولی دارد؟ً

تفاوت این محصولات در خاصیت متابولیزه کردن اشعه‌ها است. ضد آفتاب‌هایی که وسیع الطیف باشند از پوست در برابر UVA و UVB محافظت می‌کنند. بنابراین شاید بعد از SPF توجه به این خاصیت ضد آفتابی محصول مهم‌تر باشد.

شما چه فکر می‌کنید؟

قبل از خرید کرم ضد آفتاب ذهنتان را با مرور محصولات و برندهای متنوع بازار آشفته نکنید. اصل اول در خرید ضد آفتاب انتخاب SPF متناسب با نوع پوستتان است. بهترین کرم‌های ضد آفتاب با برچسب وسیع الطیف عرضه می‌شوند. چه بهتر که در روزهای گرم تابستان این محصولات را جایگزین برندهای پیشین کنید!

شما چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از برندهای معرفی شده برای برطرف کردن نیازهای پوستتان موثرتر بوده‌اند؟ تجربیات خود را برای خریدی بهتر و آگاهانه با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

برچسب های کلیدی این مقاله :

کرم ضد آفتاب  ، بهترین ضد آفتاب ، بهترین کرم ضد آفتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *