زیبایی پوست

مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست در زمستان ، مراحل مراقبت از پوست در فصول سرتر سال چگونه باید باشد ؟ ، مراقبت از پوست در فصل زمستان یا سرد ، حساسیت های پوستی در فصل زمستان

مراقبت از پوست در فصل زمستان : مهمترین نکاتی که باید برای مرطوب نگه داشتن پوست در فصل زمستان به آنها توجه کنید چه هستند ؟

  • خشکی پوست در هر زمان از سال اتفاق می افتد اما در فصل های سردتر این خشک شدن پوست رایج تر است. هنگامی که درجه هوا شروع به افت می کند، پوست ما خشک می شود، زیرا در چنین شرایطی در آب و هوای گرم می مانیم و سعی می کنیم در معرض هوای گرم باشیم و یا لباس های پشمی بپوشیم.

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. همیشه یک برنامه منظم برای مرطوب کردن پوست خود داشته باشید قبل از اینکه پوست شما خیلی خشک شود. با استفاده از کرم های صورت و لوسیون های بدن، حفاظ پوستتان در برابر سرما را قوی تر کنید. قانونی برای این امر وجود ندارد که هر شخصی باید به چه میزان از مرطوب کننده استفاده کند، پس آنقدری استفاده کنید که پوست شما احساس راحتی می کند.

  • برای آنهایی که هنگام استفاده از لوسیون بدن پوستشان احساس چسبناکی می کند، لوسیون های بدن حمام ( in-shower body lotions ) راه ساده و راحتی برای مرطوب کردن بدن می باشند.

این گونه لوسیون ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بعد از استفاده از محصول معمولی حمام ( مثل حالت دهنده پوست)، روی پوست خیس مورد استفاده قرار گیرند که باعث می شود پوست احساس صافی و مرطوب بودن کند و دیگر نیازی به استفاده از لوسیون بدن بعد از آن نیست.

مکانیزم ترمیم و تعمیر پوست عمدتا در شب و هنگامی که شما خواب هستید، فعال است. بنابراین از این زمان سعی کنید بیشترین استفاده را برده و هم بدن و هم صورتتان را قبل از اینکه به خواب بروید، مرطوب کنید. پوستتان را برای تقویت جریان پوست ماساژ دهید که در این صورت حتی به شما کمک می کند که راحت تر بخوابید.

آیا نکته یا روشی وجود دارد که باعث شود پوست در این فصل بسیار حس خوشایندی داشته باشد؟

  • میزان حمام رفتن را کوتاه کنید ، زیر 10 دقیقه باشد. هرچه حمام شما داغ تر و طولانی تر شود، رطوبت بیشتر از پوست شما از دست می رود. گرفتن دوش با آب ولرم ، تقریبا با دمای 32 درجه سلسیوس، جلو از دست رفتن روغن طبیعی پوستتان را می گیرد.

به مرور که هوا رو به سردی می رود، محصولاتی را استفاده کنید که حاوی موادی باشند که خاصیت مرطوب کنندگی دارند. مثل روغن بادام یا ویتامین E که به پوست تسکین می بخشند و باعث میشوند پوست در زمستان یا پاییز بسیار صاف و لطیف باشد.

موارد کلیدی :

  • پوست را مرطوب نگه دارید—با افزایش باد و کاهش رطوبت در هوا، پوست به راحتی رطوبتش را از دست می دهد. از محصولاتی استفاده کنید که کمک می کنند سد دفاعی پوست ( skin barrier ) احیا شود ( مثلا هنگامی که شما می خواید یک سد دفاعی بین پوستتان و جهان بیرون ایجاد کنید ) ، از محصولی استفاده کنید که رطوبت را به مدت 24 ساعت درون پوست حفظ کند و اجازه از دست رفتن رطوبت پوست در طول روز را ندهد. نتیجه نهایی این است که آرایش شما بهتر و زیباتر به نظر می رسد و بیشتر دوام می آورد.
  • با استفاده از ماسک ها نتیجه بهتری حاصل کنید.—در فصل پاییز، ما ناهماهنگی هایی را در وضعیت هوا تجربه می کنیم. گاهی اوقات ممکن است آب و هوایی کاملا آفتابی و گرمتر داشته باشیم و گاهی اوقات آب و هوای پر باد و بارانی و یا حتی برفی. احیاء و بازسازی پوست ، کنترل روغن پوست و همچنین تغذیه پوست ، همگی برای داشتن پوستی سالم و بهینه ضروری هستند. استفاده از یک ماسک به طور هفتگی، راه ساده ای است که با انجام 7 تا 10 دقیقه آن می توان همه این نگرانی ها را پوشش داد.
  • از شر پوست های مرده خلاص شوید! لایه برداری کنید، در زمستان، کاری که از دیگر کار ها مهم تر است ، لایه برداری منظم پوست است. این عمل ، سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و باعث میشود از روی پوست بریزند و پوست شادابی و برق بیشتری پیدا می کند.
  • هر چند وقت یک بار در زمستان باید لایه برداری کنیم ؟

لایه برداری در ماه های سرد تر، برای داشتن پوستی که درخشش بیشتری دارد، لازم است. اگر از یک لایه بردار مکانیکی ( اسکراب ) استفاده می کنید، لایه برداری به تعداد 2 یا 3 بار در هفته باید انجام گیرد.

همه این نکات مراقبت از پوست را در ماه های سرد تر ادامه داده و در مورد مراحل منظم مراقبت از پوست در زمستان، نکات زیر را رعایت کنید :

مراقبت از پوست در زمستان ، مراحل مراقبت از پوست در فصول سرتر سال چگونه باید باشد ؟ ، مراقبت از پوست در فصل زمستان یا سرد ، حساسیت های پوستی در فصل زمستان

1 – بهترین مرطوب کننده در زمستان برای شما ، به نوع پوست شما بستگی دارد.

اگر شما پوستی نرمال رو به ترکیبی دارید، از کرم ویتامین سی و مرطوب کننده فور اور بلوم (Forever Bloom Vitamin C Crème) استفاده کنید، این کرم دارای فرمولاسیونی قوی است که پوست شما را بسیار مخملی و صاف می کند و باعث خواهد شد تا پوستتان ، حتی در هوای پرباد و سرد، پوسته پوسته نشود.

2- روغن های صورت ، پوست را مرطوب نمی کنند.

دانشمندان بر این باورند که روغن به راحتی جذب پوست نمی شود و به همین دلیل است که شما احساس چرب بودن می کنید. مورد بد این است که روغن پوست نمی تواند به درون پوست نفوذ کند ، اما مورد مثبت این است که می تواند یک درخشندگی و روشنی خاصی به پوستتان دهد و لایه ای محافظتی را روی پوستتان تشکیل دهد که آن را در برابر باد و دیگر عوامل محیطی در امان نگه دارد. ولی آنگونه که یک کرم یا پماد پوست را مرطوب می کنند ، نمی کند. بهترین حالت استفاده از روغن صورت این است که چند قطره از روغن را به درون مرطوب کننده خود بریزید و با آن ترکیب کنید ، در این حالت هم می توانید مزایای مرطوب کننده را داشته باشید و هم روغن صورت.

3- از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

مراقبت از پوست در فصل زمستان

دشمن موی سرتان، دوستی برای پوستتان است. بیشتر مکان ها ، مثل دفتر یا محل کارتان ، به واسطه حرارت خشک ، گرم می شوند که همانطور که انتظار می رود، در این حالت پوستتان بسیار خشک می شود. استفاده از یک مرطوب کننده هوا ، به شما اجازه خواهد داد تا سطح آب  و رطوبت محیط خود را تنظیم کنید. توصیه می شود که سطح رطوبت روی 50 درصد تنظیم شود. اگر نمی توانید یک مرطوب کننده هوا تهیه کنید ، گذاشتن ظرفی از آب بر روی گرم کننده کنار تخت خوابتان هم می تواند همین کار را برایتان انجام دهد.

4- مدت زمان حمامتان را تا حد ممکن کوتاه کنید و از آب داغ استفاده نکنید.

حمام کردن موقعی نیست که  غرق در افکارتان شوید. همه متخصصان بر این باورند که حمام رفتن شما باید مانند این باشد که یک افسر ارشد نظامی در حال تماشا کردن شماست. ایده آل این است که آب حمام ولرم باشد.

آب به پوست شما رطوبت نمی دهد و می تواند دشمن پوست شما باشد اگر پوست شما خشک باشد. اگر آب داغ باشد ، می تواند رطوبت پوستتان را بسیار خشک کند. و اگر آبی که روی پوستتان میریزید بسیار داغ باشد، میتواند عروق پوستی را گشاد کند و در نتیجه قرمزی یا سرخی پوست ایجاد شود.

مثل وقتی که سر کار هستید، پوستتان را مرطوب کنید. ” شما نمی توانید خیلی زود و سریع مرطوب کننده را روی پوستتان اعمال کنید.” به محظ شستن صورتتان و یا بعد از دوش گرفتن، به آرامی پوستتان را خشک کنید و شروع به زدن کرم مرطوب کننده کنید. شما نمی خواهید که صورتتان خیس باشد، زیرا در این حالت محصول رقیق می شود. اما پوست صورتتان می تواند مقدار کمی مرطوب باشد. منافذ پوست بعد از شستن پوست در باز ترین حالت خود خواهند بود. آنها مثل دهان هایی هستند که برای خوردن غذا باز شده اند و بهترین حالت تغذیه پوست زمانیست که پوست به طور کامل شسته شده باشد.

5- ماهی بیشتری بخورید

برای داشتن پوستی بهتر و همچنین تغذیه آن بهتر است تغییراتی در رژیم غذایی خود بدهید. اولا اینکه ، غذاهایی بخورید که دارای اومگا 3 باشند که به طور طبیعی در همه خانواده ماهی ها وجود دارد. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از کپسول های روغن ماهی استفاده کنید. همچنین توصیه می شود از نوشیدن قهوه و الکل خود داری کنید چون ادرار آور است و منجر به تسریع در از دست رفتن آب بدن می شود. همچنین از غذاهای شیرین و شکری و یا غذاهای دارای نشاسته اجتناب کنید زیرا یک واکنش التهابی در بدن ایجاد می کنند که در نتیجه می تواند مشکلات پوستی تشدید شود ، از چروک گرفته تا پوست خشک و آکنه ، اگزما، روزاسه و غیره… اما با همه این شرایط، هنوز هم می توانید سوشی بخورید.

6- زیاد لایه برداری نکنید.

اگر پوست شما خشک است و یا پوسته پوسته می شود، بیشتر از حد نرمال لایه برداری نکنید. پیشنهاد می شود از لایه بردارهای بسیار قوی برای لایه برداری استفاده نشود، زیرا اینگونه لایه بردارها سیستم دفاعی پوست ( skin barrier ) را رفته رفته و درست در زمانی که به آن نیاز دارید، ضعیف تر می کنند. اگر شما از یک پاک کننده سالیسیلیک اسید یا گلیکولیک اسید برای لایه برداری استفاده می کنید، سعی کنید آن را با یک پاک کننده سبک تر و ملایم تر جایگزین کنید. مثل پاک کننده و تمیز کننده صورت فور اور بلوم

رطوبت بیشتر می تواند کمک کننده باشد ، اما برای کم کردن این اثرات شما باید اعمال بیشتری انجام دهید تا پوستی جوان و صافتر و شاداب تر داشته باشید. برای کم کردن التهاب ، سرخی ، پوسته پوسته شدن و سالم نگه داشتن پوست در زمستان موارد زیر را رعایت کنید :

  • در آب ولرم پوست خود را بشویید.

همیشه در زمستان، حمام آب داغ احساس خوبی به انسان می دهد، ولی تا آنجا که می توانید ، مخصوصا هنگام شستن دست ها و صورت ، از آب ولرم استفاده کنید تا روغن های موجود در پوست شما از پوستتان شسته نشود.

  • فورا بعد از آن پوست را مرطوب کنید.

مراقبت از پوست در زمستان ، مراحل مراقبت از پوست در فصول سرتر سال چگونه باید باشد ؟ ، مراقبت از پوست در فصل زمستان یا سرد ، حساسیت های پوستی در فصل زمستان

پوست شما نه تنها به رطوبت بیشتری نیاز دارد، بلکه به محض شستن پوست نیز باید فورا آن را مرطوب کنید. استفاده از رطوبت برای مرطوب کردن پوست باعث می شود تا رطوبت به درون پوست نفوذ کند. یک مرطوب کننده همیشه در کنار وان حمام خود ، یا دوش حمام و یا هر سینکی که در آن شستشو را انجام می دهید عمدا قرار دهید تا به محظ شستشو از آن استفاده کنید.

  • بعضی از مرطوب کننده ها که بدون نسخه پزشک در داروخانه ها به فروش می رسند، حاوی مواد نفتی هستند که می توانند پوست شما را در زمستان خشک کنند. مطمئن شوید که محصولی با فرمواسیون هوشمند انتخاب می کنید که حاوی مواد طبیعی و مغذی برای پوست باشد. از مرطوب کننده ای استفاده کنید که بیشتر حالت چرب داشته باشد تا آبکی. زیرا در این حالت رطوبت در زمستان را بیشتر بر روی پوست حفظ می کند. مثل کرم مرطوب کننده و ویتامین سی فور اور بلوم زیرا از مواد طبیعی و مرطوب کننده مثل جوجوبا و همچنین مرطوب کننده قوی مثل هیارولونیک اسید استفاده شده است که باعث می شود بسیار پوست نرم و لطیف شده و به پوست آسیب دیده تسکین ببخشد.

 

  • محافظت کنید

مراقبت از پوست در فصل زمستان

عادت کنید از دستکش و یا روسری جهت محافظت پوست در برابر بادهای سرد زمستانی ، باران و برف استفاده کنید. همچنین ، ضدآفتاب را به هیچ وجه فراموش نکنید، زیرا آفتاب در زمستان می تواند به اندازه آفتاب در تابستان بر روی پوست اثر بگذارد و به پوستآسیب بزند. بنابراین انتخابی ایمن داشته باشید ، مثلا ضد آفتابی که حاوی زینک اوکساید یا تیتانیوم دی اکساید باشد را برای نواحی از پوست که در معرض آفتاب قرار میگیرند استفاده کنید.

  • آب بنوشید

مراقبت از پوست در فصل زمستان

معمولا در زمستان ما تمایل کمتری به نوشیدن آب داریم، زیرا بیشتر نوشیدنی های گرم مثل قهوه و چای می خوریم، اما فراموش نکنید که پوست شما به رطوبت از درون نیاز دارد. مقدار کمی آب گرم که با لیمو ترکیب شود، می تواند بسیار شاداب کننده و مرطوب کننده پوست باشد.

  • در طول شب نیز مرطوب کنید.

قسمت های خشک تر مثل دست ها، پاها و آرنج ها و زانو ها، پوست نازکی دارند و رطوبت را در مقایسه با دیگر قسمت های بدن سریع تر از دست می دهند.

  • از مواد سمی مخصوصا موادی که آلرژی زا و التهاب زا هستند بپرهیزید.

مخصوصا اگر شما اگزما یا درماتیتیس یا زوریاسیس داشته باشید ، باید حتما از مواد آلرژی زا و التهاب آور که باعث شدید شدن التهاب های پوستی می شود بپرهیزید. پوست در زمستان شکننده تر است، بنابراین از فابریک های التهاب آور ( مثل پشم ) و مواد شوینده شیمیایی اجتناب کنید و از پاک کننده ها و شوینده های ملایم تر که برای پوست های حساس طراحی شده اند استفاده کنید.

مثل پاک کننده و تمیز کننده و شوینده پوست صورت از آرایش ها و کثیفی های روی پوست تولید شده توسط شرکت فور اور بلوم و همچنین شوینده و پاک کننده آرایش چشم فور اور بلوم.

  • پوست را از درون مرطوب کنید.

خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی آب هستند می تواند به رطوبت پوست شما از درون کمک کند. هندوانه، طالبی، سیب ، پرتقال ، کیوی و سبزیجات آبکی مثل گوجه فرنگی ، کرفس، خیار سبز، کدو سبز و هویج بخورید. اطمینان حاصل کنید که به میزان لازم ویتامین C و زینک برای تولید کلاژن و الستین در پوست دریافت می کنید. همچنین ، یک مکمل غذایی سرشار از اومگا 3 را نیز در برنامه غذایی خود در نظر بگیرید یا ماهی های چرب و چاغ بیشتری مصرف کنید تا پوستتان صاف تر و انعطاف پذیر تر باشد.

  • پاک کننده صورت خود را عوض کنید.

پاک کننده ها می توانند یک عامل بسیار مهم در خشک شدن پوست باشند. اگر شما به استفاده از محصولاتی عادت کرده اید که حاوی گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید هستند آن را با محصولی جایگزین کنید که حاوی مواد مرطوب کننده بیشتری باشد. مثل از پاک کننده آرایش صورت فور اور بلوم استفاده کنید که هم قدرت پاک کنندگی زیادی دارد و هم قدرت مرطوب کنندگی پوست. حد اکثر تا30 ثانیه بعد از شستن پوست فراموش نکنید که پوست خود را با یک مرطوب کننده و یا یک تونر مناسب مرطوب کنید.

مراقبت از پوست در زمستان ، مراحل مراقبت از پوست در فصول سرتر سال چگونه باید باشد ؟ ، مراقبت از پوست در فصل زمستان یا سرد ، حساسیت های پوستی در فصل زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *