زیبایی پوست, ضد آفتاب

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست

۱ – وجود برچسب طیف گسترده یا broad spectrum بر روی محصول
برای افراد مبتدی ، انجمن پوست آمریکا (ADA) یکی از موارد لازم برای ضد آفتاب را وجود برچسب “طیف گسترده”  یا broad sperctrum بر روی محصول می داند ،  زیرا این بدان معنی است که آن محصول از پوست شما هم در برابر اشعه UVA و هم در برابر اشعه UVB خورشید محافظت می کند. نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست پرتوهای UVA پرتوهایی هستند که پوست شما را دچار پیری زودرس می کنند و باعث ایجاد چین و چروک و لکه های افزایش سن در پوست می شوند ، در حالی که پرتوهای UVB باعث آفتاب سوختگی می شوند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض هر دو می تواند منجر به سرطان پوست شود.

در مرحله بعد ،

۲ – فاکتور محافظت از خورشید یا (SPF) را در نظر بگیرید

SPF در واقع واحد اندازه گیری است که نشان می دهد یک محصول تا چه میزان می تواند اشعه های UVB را فیلتر کند. متخصصین پوست استفاده از SPF حداقل ۳۰ را توصیه می کنند ، که یک متخصص معروف پوست در نیویورک این عدد را “عدد جادویی” می نامد. SPF 15 جلوی حدود ۹۳ درصد از اشعه UVB را می گیرد ، در حالی که SPF 30 حدود ۹۷ درصد از اشعه UVB را مسدود می کند ، متخصصین پوست معمولا SPF30 و بالاتر را توصیه می کنند.

مهم است که هر روز میزان ضد آفتابی که بر روی پوست استفاده می کنید ، در قسمت هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار می گیرد ، به اندازه کافی باشد. در روزهایی که می خواهید برای مدت طولانی در خارج از منزل باشید ، مثلا برای بازی گلف بروید و یا در ساحل یا استخر باشید ، متخصصین توصیه می کنند که نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه از یک ضد آفتاب SPF 30 بر روی کل بدن خود استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار مجدداً آن را تمدید کنید. مثلا اگر شنا می کنید ، باید هر بار که از آب بیرون می آیید ، دوباره از ضد آفتاب بر روی پوست خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، هیچ ضد آفتابی نمی تواند به طور کامل از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند ، بنابراین مهم است که همیشه در طول روز مجدداً آن را تمدید کنید ، لباس محافظ (کلاه ، لباس شنا ضد آفتاب ، لباس و غیره) بپوشید و همیشه به دنبال سایه باشید.

نحوه انتخاب ضد آفتاب

۳ – در انتخاب ضد آفتاب ، حتما به نوع پوست خود توجه کنید

جوشوا زایچنر ، دکتر و مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی ، پوست و مو می گوید: اگر پوست شما مستعد آکنه است و یا پوست چربی دارید ، اطمینان حاصل کنید که ضد آفتابی که استفاده می کنید دارای برچسب “non comedogenic” باشد ، این اصطلاح به معنی غیر آکنه زا است ، یعنی این محصول منافذ پوست را مسدود نمی کند و برای پوست های چرب و روغنی بسیار ایده آل است.
اگر پوست خشکی دارید ، به دنبال مرطوب کننده هایی با خاصیت ضد آفتاب باشید و یا ضد آفتاب هایی که حاوی مواد آبرسان باشند. ( مثلا حاوی هیالورونیک اسید یا سرامید باشند )

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست

امیلی اسمیت ، پزشک متخصص پوست در دانشگاه میسوری می گوید: برای پوست های حساس ، از یک ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی استفاده کنید. ضد آفتاب فیزیکی از اکسید روی یا زینک اکسید و دی اکسید تیتانیوم برای محافظت از پوست برخوردار است. اسمیت می گوید ، این دو ماده چشم را نمی سوزانند و حساسیتی روی پوست ایجاد نمی کنند. این مواد در لایه بالای پوست شما قرار می گیرند و سدی برای محافظت از پوست شما ایجاد می کنند.

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب با پوستمان

از طرف دیگر ، ضد آفتاب های شیمیایی با ترکیباتی مانند آووبنزون و اکسی بنزون ساخته شده اند که اشعه UV را جذب می کنند تا از نفوذ آنها به پوست شما جلوگیری کنند. اگر شما دارای پوست حساسی می باشید ، ممکن است این مواد گاهی اوقات باعث تحریک پوست شما شوند ، اما معمولا استفاده از این نوع ضد آفتاب ها ساده تر است. دیوید فیلیکه ، پزشک متخصص پوست ، میسوری ، می گوید: “کرم های ضد آفتاب شیمیایی خیلی راحت تر جذب پوست می شوند و بر روی پوست به صورت سفیدی باقی نمی مانند.” (بخاطر داشته باشید که هاوایی لایحه ای را مبنی بر ممنوعیت ضد آفتاب با برخی مواد شیمیایی تصویب کرده به منظور پیشگیری از آسیب به مرجان ها و صخره های مرجانی) “

کرم ضد آفتاب یا سرم ضد آفتاب یا فاندیشن ( فوندیشن ) یا کانسیلر بایومیمک فور اور بلوم که دارای طیف گسترده است ” Broad Spectrum ” از بهترین و آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای ارائه نتایج مطلوب مورد نیاز پوست شما با بالاترین کیفیت مواد تشکیل دهنده و با بالاترین استانداردها فرموله شده است ، این کرم در واقع 4 محصول در 1 محصول است ، این کرم حاوی آمینو پپتاید بوده که پروتئین اولیه تولید کلاژن در پوست می باشد ، همچنین این کرم قدرت مرطوب کنندگی خوبی دارد ، نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست این محصول به سنگینی کرم پودر نیست اما قدرت پوشانندگی و یکنواخت کنندگی رنگ پوست خوبی دارد و در سه طیف رنگی روشن ، میانه و تیره ارائه شده ، ضمن این که این محصول دارای SPF50 می باشد و یک ضد آفتاب بسیار قوی و با کیفیت است ، به جرات می توان گفت این محصول از پیشرفته ترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران و دنیا می باشد که در زمینه مراقبت از پوست به همه نیاز های پوستی شما پاسخ می دهد ،  مشخصات کلی این محصول به صورت زیر است :

⇐ فرمولاسیون لوکس و پیشرفته با پایه و اساس تطبیق رنگ مایع

⇐ آبرسان و مرطوب کننده ، ضد پیری و ضد چروک ، کانسیلر ، یکنواخت کننده پوست و محافظت از پوست در برابر آفتاب ( ضد آفتاب ) ، همه با هم

⇐ فراهم کننده مواد مورد نیاز پوست به صورت پایدار ؛ رادیکال های آزاد را خنثی می کند و به عنوان آنتی اکسیدان ، خاصیت ضد چروک و ضد پیری دارد.

⇐ مرطوب کننده و تغذیه کننده  و سبک وزن است و به سرعت بدون خشک شدن پوست ، جذب پوست می شود.

⇐ درخشندگی و شفافی و لطافت پوست بعد از استفاده ملاحظه می شود

⇐ بلافاصله رنگ پوست شما را تقلید کرده و یک، رنگ پوست یکنواخت ایجاد می کند

⇐ بدون پارابن و فتالات ، بدون عطرهای مصنوعی

⇐ استفاده ایمن برای انواع پوست

⇐ ساخت آمریکا

نحوه انتخاب ضد آفتاب مناسب ، انتخاب بهترین ضد آفتاب مناسب با نوع پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *