زیبایی پوست

‏سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم

این عارضه بعد از جوش صورت، دومین عارضه پوستی می باشد و شامل لک های ارثی ، محیطی و سایه زیر چشم که در اثر کم شدن کلاژن، چربی و یا نازک شدن پوست این ناحیه، در اثر پیری است.

بر اساس نتیجه تحقیقات علمی مایو کلینیک ( Mayo Clinic ) بیشترین عامل ایجاد این لکه ها یکی از موارد زیر است :

آلرژی ، اگزما ، نحوه زندگی شما ، استرس فیزیکی و احساسی ، مصرف سیگار و الکل و قرار گرفتن در معرض آفتاب، بی خوابی و یا کم خوابی ، تغییرات هورمونی ، کمبود ویتامین ها ، اثرات جانبی داروی مصرفی ، از دست دادن آب ، مشکلات کبدی و کلیوی.

به طور کلی سه نوع از این عارضه در افراد مشاهده می شود. سایه مانند ، رنگ آبی ، نقاط قهوه ای

سایه زیر چشم :

می تواند در اثر تورم و یا تو خالی شدن پلک پایین بوجود آید که اثر جانبی نرمال بالا رفتن سن است و دو مورد دیگر تمرکز روی رنگ پوست ایجاد شده، در زیر چشم است. در نوع آبی ، پوست زیر چشم به شدت نازک شده و در افراد دارای پوست روشن، رنگ آبی به علت رنگ مویرگ ها و خون درون آن است. در مورد حلقه های قهوه ای در نتیجه فعالیت بیش از اندازه سلول ها در تولید ملانین و اثر محیطی یا نور خورشید است.

‏باید توجه کرد که عامل بوجود آورنده سیاهی دور چشم برای هر شخص ممکن است منحصر به فرد باشد و مراقبت از آن نیز باید به همین صورت باشد. و به طور کلی برای درمان سیاهی دور چشم موارد زیر را به کار برید :

-به چه میزان خواب شبانه نیاز دارید و آنرا تنظیم کنید. ( Beauty Sleep )

-اگر آلرژی دارید در بهبود آن اقدام کنید.

-تغذیه ای متعادل ( حاوی مقدار زیادی مولتی ویتامین ها ) داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید.

-مصرف نمک را به حد اقل ممکن برسانید.

-مصرف سیگار را کم کنید.

-پوست زیر چشم خاصیت اسفنجی دارد و مقدار زیادی مایعات را نگه می دارد و پف آلود می گردد. برای جلوگیری از این حالت یا کم کردن آن و یا افزایش گردش خون، ماساژ ملایم این ناحیه را از سمت بینی به سمت گونه ها انجام دهید.

کرم های دور چشم مصرفی باید شامل یکی از موارد زیر باشند :
ویتامین A ، عصاره خیار سبز، ترکیب Matrixyl 3000 ، روغن بادام و کرم ضد آفتاب مورد استفاده باید SPF 30 یا کمتر باشد و فاقد ماده آلی ( باعث سوزش چشم می گردد ) باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *