زیبایی پوست

مواد موثر در بهترین ضد چروک و محصولات ضد پیری پوست صورت

مواد کرم ضد چروک ، مواد موثر در بهترین کرم های ضد چروک و جوان کننده صورت ، مواد موثر برای چروک صورت ، مواد موجود در کرم های ضد چروک ، مواد اثر گذار در کرم ضد چروک و جوان کننده

مواد موثر در بهترین ضد چروک و محصولات ضد پیری پوست صورت

امروزه بیشتر مصرف کنندگان با روند پیری و علائم آن آشنا هستند. مشخص است که افراد جوان ، پوستی نرم ، صاف و انعطاف پذیر دارند که این پوست با گذشت زمان در طی سالها خاصیت کشسانی خود ( Elasticity ) را از دست می دهد و ناهموار و سفت تر وچروکین می شود.

متاسفانه اغلب مصرف کنندگان از آگاهی کافی برای انتخاب محصول مناسب برای رفع این مشکل برخوردار نیستند. تعداد مواد فعالی که به عنوان ماده فعال ضد پیری پوست در محصولات ضد چروک، کرم های ویتامین سی و مرطوب کننده ، کرم های ضد لک و روشن کننده پوست به کار می روند بسیار زیاد است و تعداد محدودی از آنها ، با جزئیات در اینجا شرح داده شده است. جلوگیری و از بین بردن علائم پیری پوست در این موارد به صورت علمی تایید شده است.

مواد موثر در کرم های ضد چروک

روند پیری پوست ، از دو رویه جدا از هم تاثیر می پذیرد.

1- روند پیری عادی یا عمومی ، که به طور ژنتیکی و فقط با گذشت زمان به تنهایی، اتفاق می افتد که به آن روند پیری ذاتی پوست گفته می شود. دو اصطلاح Intrinsic skin aging یا Chronological aging process در این مورد به کار می روند.

2- روند پیری خارجی یا بیرونی ، که از محیط بیرون تاثیر پذیرد، ( Extrinsic skin aging ) . هر کدام از روند های پیری پوست، منجر به بروز ویژگی های خاصی از علائم پیری پوست می شود.

در نظر داشته باشید که مواد استفاده شده در جلوگیری یا کم کردن اثرات پیری به دو دسته کلی بر اساس عملکردشان تقسیم شده اند :

  • دسته اول : آنتی اکسیدان ها که شامل ویتامین ها ، کو آنزیم ها ، بتونیکال ها ، که برای کاهش میزان رادیکال آزاد و متالو پروتئین که به نوبه خود ، باعث کمتر شدن تخریب کلاژن می گردند.
  • مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

  • دسته دوم : تنظیم کننده های سلولی ( Cell Regulators ) که شامل ویتامین A ، پپتاید ها و هورمون هایی می باشند ، که با دخالت مستقیم در فیبروبلاست سلول ها، باعث افزایش تولید آنها می گردد.

آنتی اکسیدان ها به عنوان دهنده هیدروژن می باشند و رادیکال های آزاد اکسیژن را به ترکیب کم اثر هیدروکسی، تبدیل می کنند. مثال های بارز آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین ها ، پلی فنول ها و فلاونوئید ها ، پروسیانیدین ها هستند.در طی پروسه خنثی سازی ، آنتی اکسیدان تغییر می کند و ابتدا به رادیکال ضعیف تر و سپس به ترکیب خنثی تبدیل می گردد. آنتی اکسیدان ها در سلول های پوست، غلظت رادیکال های آزاد اکسیژن که باعث تخریب کلاژن می شوند را کم کرده و باعث افزایش متابولیسم سلولی می گردند. باعث تحریک تولید کلاژن و فیبروبلاست الاستین پوست می گردند.

مواد کرم ضد چروک ، مواد موثر در بهترین کرم های ضد چروک و جوان کننده صورت ، مواد موثر برای چروک صورت ، مواد موجود در کرم های ضد چروک ، مواد اثر گذار در کرم ضد چروک و جوان کننده

ویتامین سی (L-Ascorbic Acid):

این ویتامین محلول در آب ، به راحتی در برابر حرارت ، نور آفتاب و اکسیداسیون تجزیه می گردد و از بین می رود. در محصولات زیبایی و کرم های ویتامین C، مشتق پایدار ( استر یا اتر ) از L اسکوربیک اسید به کار می رود که تا غلظت 5% به کار می رود. کاربرد ویتامین سی به صورت کرم موضعی باعث تحریک بافت پیوندی در لایه درمیس پوست از طریق افزایش آنزیم تولید کننده کلاژن نوع اول و سوم صورت می گیرد. علاوه بر موارد فوق، باعث تمایز در نفوذ پذیری لایه ای درمال نیز می گردد.


نیاسین آمید ( Niacin Amide ( Vitamin B3 :

ماده ای که در تک تک سلول های انسان به صورت NAD یا NADP وجود دارد و نقش مهمی در واکنش های آنزیمی دارد. نیاسین آمید با غلظت 5% در محصولات زیبایی به کار می رود و بر خلاف نیاسین (nicotinic acid) باعث سوزش پوست نمی گردد. در غلظت فوق ، نیاسین آمید علائم اصلی پیری مانند لک ، سرخی پوست و بزرگی پرزهای پوست را از بین می برد و باعث افزایش خاصیت کشسانی یا الاستیسیتی پوست نیز می گردد. از طریق افزایش تولید چربی آزاد پوست باعث جلوگیری از دست رفتن آب پوست می گردد و افزایش گلوکز آمین باعث تنظیم میزان کلاژن می گردد.

ویتامین E ( آلفا Tocopherol )

محلول در چربی و مقاوم در برابر حرارت به صورت وسیعی در محصولات زیبایی در غلظت 2 تا 20% به کار می رود و مهمترین کاربرد آن جلوگیری از اکسیداسیون چربی بیرونی پوست می باشد.

مواد غذایی سرشار از ویتامین ای E

Lipoic Acid Alpha:

کو آنزیم آلفا لیپوئیک اسید ، آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که به راحتی از لایه چربی پوست عبور می کند و نقش بسیار مهمی در چرخه اسید سیتریک سلولی دارد و باعث خنثی شدن رادیکال های پراکسید ، هیدروکسیل و سوپر اکسید ها می گردد.

پلی فنول ها ( Polyphenols )

پلی فنول ها مولکول هایی هستند که در آنها دو گروه هیدروکسیلی در مجاورت یکدیگر بر روی حلقه بنزنی قرار دارد. پلی فنول های طبیعی شامل فلاونوئید ها، پروسیانیدین می باشند و در گیاهان تغذیه ای مثل انگور قرمز و سفید ، چای سبز و سبزیجات به وفور یافت می شوند. این ترکیبات اغلب خاصیت محافظتی در برابر نور را دارند و معمولا از طریق جذب نور UV این کار را انجام می دهند.

رسوراترول (Resveratrol) : رسوراترول یک ترکیب فنولی است که در گریپ فروت و شراب قرمز به وفور یافت می شود و خاصیت ضد تورمی خوبی بر روی پوست از خود نشان می دهد. به دلیل بزرگ بودن مولکول آن به راحتی جذب پوست نمی شود ولی کاربرد سطحی یا موضعی ( Topical ) خاصیت بازدارنده از تخریب اشعه UVB بر روی سلول های پوست دارد. از اسید پراکسید که از طریق نور UVB آ فتاب تولید می گردد نیز جلوگیری می کند.

مواد غذایی حاوی رسوراترول

کاملیا سیننسیس (Camellia sinensis) : این ترکیبات در دسته پلی فنول های استخراج شده از چای سبز قرار میگیرند. این ترکیبات به صورت موثر باعث جلوگیری از تخریب DNA سلولی ، سرطان پوست ، کاهش ایمنی بدن از طریق جذب نور UVB می گردد. این ترکیبات محافظتی باعث جلوگیری از تشکیل اکسیژن فعال بر روی سطح پوست یا لایه چربی پوست می گردد. مشتقات دیگری که دارای مکانیزم مشابهی می باشند شامل Embalica ، Silymarin ، Apigenin

کاروتینوئید ها

کاروتینوئید ها مثل بتا کاروتن ها ، آنتی اکسیدان هایی بسیار موثر هستند که به عنوان خنثی کننده رادیکال آزاد اکسیژن شناخته می شوند. مهمترین اثر کاروتینوئید ها جلوگیری از اثرات پیری و تخریب DNA درون میتوکوندری سلولی می باشند که در نتیجه UVA می باشند.

رتینول ، ویتامین A و مشتقات آنها ( Retinol ) :

ویتامین A نام عمومی تعدادی از ترکیبات طبیعی است که دارای ساختار مشابهی هستند ولی مکانیزم بیولوژیکی متفاوتی دارند. ویتامین A، محلول در چربی بوده ( Retinol ) ، رتین آلدهید ( Retinaldehyde ) ، ( Retinoic Acid ) ، کرم های موضعی ویتامین A به میزان 0.3% عنوان استاندارد طلایی ضد پیری به کار می روند و اغلب باعث کاهش علایم پیری پوست مثل چروک سطحی ، چروک عمیق ، پیری در نتیجه آفتاب می شوند. دانشمندان باور دارند که از طریق بیو سنتز کلاژن این اثرات را اعمال می کنند.

مواد غذایی سرشار از ویتامین آ A

پلی پپتید ها :

پلی پپتید ها یا الیگو پپتاید ها شامل آمینو اسیدهایی هستند که توسط پیوند پروتئینی به یکدیگر متصل هستند. تکنولوژی های جدید امکان ساختن پروتئین ها و پپتاید هایی که مشابه پروتئین موجود در پوست یا ماده اولیه سنتز کلاژن در پوست می باشند. Palmitoyl Pentapeptide-3 یکی از پروتئین هایی است که باعث ساختن کلاژن دقیقا به صورتی که در پوست در حالت عادی اتفاق می افتد می شود.

محصول مناسب محصولی می باشد که ترکیبات فعال آن هر دو گروه یا دسته مواد فعال را داشته باشد تا بتواند بهترین عملکرد را برای پوست صورت داشته باشد.

انتخاب اجزاء تشکیل دهنده یک کرم و فرمولاسیون آن و مکانیزم انتقال ماده موثره ( Delivery Active Ingredient) مهمترین عامل در تاثیر گزاری و بازده یک محصول کرم موضعی می باشند. کرم آمینو پپتاید فور اور بلوم بر اساس آخرین تکنولوژی فرمولاسیون دارای پلی پپتایدهای مورد نیاز ( Matrixyl 3000 ) ، ویتامین A ، ویتامین E ، پلی فنول های استخراج شده از چای سبز ، پلی فنول های استخراج شده از عصاره هسته انگور بوده و برای کاهش حجم ، عمق و سطح چروک های پوست صورت بسیار موثر است.

جهت مطالعه بیشتر یا سفارش کرم ضد چروک و جوان کننده فور اور بلوم لطفا اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تلگرام یا واتس اپ و یا ارسال پیامک و یا تماس با شماره 09023673837 ارتباط برقرار کنید.

مواد کرم ضد چروک ، مواد موثر در بهترین کرم های ضد چروک و جوان کننده صورت ، مواد موثر برای چروک صورت ، مواد موجود در کرم های ضد چروک ، مواد اثر گذار در کرم ضد چروک و جوان کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *