زیبایی پوست

‏چگونه از اجزاء سازنده مواد بهداشتی تان رمز گشایی کنید؟

اجزای محصولات مراقبت از پوست

اغلب ما برچسب های مواد غذایی را به دقت بررسی می کنیم ولی در هنگام خرید محصولات بهداشتی توجهی به اجزاء تشکیل دهنده مواد بهداشتی نمی کنیم. یکی از دلایل اصلی آن به دلیل کلمات تخصصی به کار رفته است.

یافتن مواد بهداشتی مناسب با نوع پوست شما به اندازه کافی سخت است . آگاهی از اجزاء ابتدایی مواد تشکیل دهنده محصولات بهداشتی به اندازه داشتن حساسیت به مواد غذایی مهم است. با بالا رفتن دانش، شما باید بتوانید از روی اجزاء محصول، کیفیت محصول را تشخیص دهید.

‏1-موارد بسیار ساده اجزاء تشکیل دهنده را بدانید. مثلا روی بسته بندی محصولات اجزاء تشکیل دهنده قرار دارد که باید به ترتیب از بیشترین به کمترین مقدار موجود در محصول، نوشته شده باشد. هرچه مقدار ماده فعال محصول کمتر باشد در پایان لیست قرار می گیرد.

2-میزان مواد بکار رفته همه چیز نیست. در بعضی موارد میزان ماده فعال یا روغن ها کمتر از 1% محصولات می باشند. به ندرت در یک محصول بیشتر از 3ماده فعال وجود دارد.

3-هیچ وقت فریب اصطلاح فاقد ماده نگهدارنده (Preservative-Free) را نخورید. حتما یکی از اجزاء این خاصیت را دارند ، در غیر این صورت کمتر از یک ماه ، در اثر رشد باکتری از بین می رود.

4-فریب تبلیغات حرفه ای را نخورید، اطلاعاتی مثل تست شده توسط پزشک متخصص پوست به معنی تایید نتیجه آن توسط متخصصین پوست نیست.

5-فقط عدد SPF روی کرم ضد آفتاب مهم نیست، سعی کنید از کرم هایی که حاوی یکی از ترکیبات تیتانیوم دی اکساید یا زینک اکساید است را به عنوان ماده فعال استفاده کنید، این اجزا از ورود اشعه UV به درون پوست جلوگیری می کنند.

6-ترکیبات روغنی طبیعی در محصولات: به یاد داشته باشید که اغلب ترکیبات روغنی به راحتی اکسید می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند، یا بسیار بد بو بوده و در کنار آن باید از یک خوشبو کننده استفاده شود.

7-و در پایان تاریخ مصرف محصول زیبایی ( پایداری روی برچسب عمر فروشگاهی محصول ) : این تاریخ مصرف معمولا به نگهداری در شرایط مناسب مربوط است. چنانچه محصول در حرارت یا گاها در رطوبت زیاد قرار گرفته باشد ، زود تر از موعد مقرر خراب می شود و علائم آن تغییر رنگ ، جدا شدن سطح روغنی و تغییر بوی محصول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *